Katt

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har en hund og to katter :) Kattene mine har katteluke, men kommer ofte inn for å kose eller sove. Jeg har vert litt forsiktig og unngått kattene i det siste, noe jeg syns er kjipt for jeg er så glad i å kose med dem. Jeg koste litt med den ene i går, å gikk rett å vaska hendene etterpå. Men hvor mye kan en kose med katter? Bør en holde seg helt borte? :)
 
Du kan da kose med katten din?
Er avføringen dems og eks bytte katte sand du ikke skal gjøre :)
Toxoplasmose er vel i avføringen..
 
Jeg koser alltid med katten min, hun kommer med engang hun kommer inn og legger seg rett på fanget.Men vasker henna mine etter dette bare :) er avføringen man ikke skal være borte i, men vask hendene og kos masse, det er ikke farlig ;-)
 
Jeg koser masse med katten min :) men er veldig nøye med hygienen :) samboeren tar seg av kattedoen.
 
Jeg koser med katten som vanlig, men vasker jo hendene godt.
 
Katter er veldig renslige så sjeldent dem har avføring i pels. Ikke alle katter har denne bakterien heller. Unngå å kos den i rumpehullet og ikke bytt kattekasse så er sjansen minimal. :-D
Vi har katt vi også, koser med den som normalt, men jeg vite at jeg har hatt denne bakterien når jeg gikk gravid i 2009.
 
Lurer på en ting. Er det lurt å si til legen at en har katt slik at de kan teste meg for den bakterien? Når jeg skal på første svangerskapskontroll.
 
Lurer på en ting. Er det lurt å si til legen at en har katt slik at de kan teste meg for den bakterien? Når jeg skal på første svangerskapskontroll.


Du blir sjekka uansett. Finner samme bakterie i kjøttpålegg som er utgått på dato, kan være på grønnsaker som ikke er vaska godt nok ( dem som er i kontakt med jord) :)
 
Vi har for øyeblikket 3 katter (2 kattunger ) og jeg myter kosen fra de alle sammen :) gubbis tar kattsanden da :)
 
Så koselig å høre om alle så koser med pusen :) Da kan jeg kose med pusene mine :)
 
Vi har innekatt, og ekstremt klengete. Hos meg er det mer at jeg ikke har energi til å gi han kos/oppmerksomhet. Har nok med frøkna ;)
 
jeg har hatt toxoplasmose tidligere, så jeg skal nok være immun (?), men jeg tar ingen sjanser. vi har 3 katter, og de får mann og barn ta seg av inntil videre (barna er 8 og 9 så de er "store nok") :)
 
Back
Topp