Katt som tisser OVERALT!

Gregersen

Forumet er livet
Hva gjør man med en katt som tisser absolutt overalt??

Hun er kastrert...

Hun tisser i sofaen om natten (så nå bor hun på badet om natten)
Hun tisser i sengene om dagen (så nå er hun masse ute om dagen)
Hun tisser på leketeppet på rommet til gutta.

Hun ødelegger jo alt med å tisse slik overalt![:'(]

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre??

Er egentlig katten til søsteren min og hun føler virkelig at hun har prøvd "alt", holdt på i minst et år [:'(]

-puttet henne i kassa x-antall ganger om dagen
-hatt henne boende på kjøkkenet med kassa si i en mnd
-kjøpt dyyyyr spray i dyrebutikken til å spraye møbler o.l. med

Det tar akkurat en dag eller to så er hun i gang igjen [:'(]

Hun tisser ikke når det er noen i nærheten heller, skulle gjerne trykt nesa hennes i det for å få henne til å slutte (gjorde det med hunden min og det var rasende effektivt [:D])

hadde jo aldri hatt katta inne om natten da, det har vi aldri hatt.. ellers så må du kanskje bare al den være lite inne, så den skjønner poenget, eller så må du ha den under oppsyn hele dagen, men det går jo ikke ann.. hadde ihvertfall startet med å hive ut katten når dere legger dere, og hive den ut når dere ikke er hjemme...

Lurer på om hun må flytte også. Sofaen vår er bare 2,5 år gammel, har ikke akkurat råd til å få den ødelagt bare fordi hun ikke gidder å tisse i kassa si [:'(]

Og alt tullet med å finne dyner nedtisset når man skal gå og legge seg, Og så kan man ikke sette på vaskemaskinen siden hun bor på badet om natten og får helt hetta av sentrifugeringen [&:]

tror rett og slett jeg hadde kvitta meg med den.. det går jo ikke ann å få piss alle veier, som du sier, ødelegger jo ting, det stinker jo helvete-..

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

jeg var kanskje litt slem jeg da.. men jeg tok katten i nakkeskinnet å trøkka hun ned der hun hadde tissa og sa strengt NEI. og etterpå så viste jeg hun til kattesanden og sa at DER kunne hun tisse[;)] hun skjønte det til slutt.

Dette skal man aldri gjøre, fordi det ødelegger luktesansen til katten. Men dyrebutikke har en spray "get off" som du kan bruke på møbler osv innendørs. Den fungerer i de alle fleste tilfeller, så absolutt verdt et forsøk. (Jeg jobber i dyrebutikk og har aldri hørt om noen hvor det ikke har fungert)

STERKESTE eddik du finner og sånn sitrondråper blandet ut med vann, vask med det du[;)] det funket SUPERT[:D][:D] Pluss at vist dem har tisset på dyner tepper o.s.v.. så kan du vaske det med det samme og lukta forsvinner helt[:D][:D]

ORIGINAL: *Xc1t3*

STERKESTE eddik du finner og sånn sitrondråper blandet ut med vann, vask med det du[;)] det funket SUPERT[:D][:D] Pluss at vist dem har tisset på dyner tepper o.s.v.. så kan du vaske det med det samme og lukta forsvinner helt[:D][:D]

TAKK!!! [:D] Det skal prøves!!

ORIGINAL: *Odin*

jeg var kanskje litt slem jeg da.. men jeg tok katten i nakkeskinnet å trøkka hun ned der hun hadde tissa og sa strengt NEI. og etterpå så viste jeg hun til kattesanden og sa at DER kunne hun tisse[;)] hun skjønte det til slutt.

Dette skal man aldri gjøre, fordi det ødelegger luktesansen til katten. Men dyrebutikke har en spray "get off" som du kan bruke på møbler osv innendørs. Den fungerer i de alle fleste tilfeller, så absolutt verdt et forsøk. (Jeg jobber i dyrebutikk og har aldri hørt om noen hvor det ikke har fungert)

Det er bare det at den sprayen er så himla dyr (sier søsteren min som egentlig har ansvaret for katten...)
Man må jo spraye så masse av den for at den skal ha noen virkning og da går man så altfor fort tom...

ORIGINAL: Lille Lu

[:)] Krysser for at det fungere for deg og[:D] 

Det er bare det at den sprayen er så himla dyr (sier søsteren min som egentlig har ansvaret for katten...)
Man må jo spraye så masse av den for at den skal ha noen virkning og da går man så altfor fort tom...

Vi selger den til 139,- Å aldri hørt om noen som har vært nødt til å spraye mye[8|]

[:)] Krysser for at det fungere for deg og[:D] 

Takk [:D]

Vi selger den til 139,- Å aldri hørt om noen som har vært nødt til å spraye mye[8|]

Var visst det hun hadde fått beskjed om i dyrebutikken [8|] Men den virket ikke noe særlig uansett siden katten fortsatt tisser i sofaen =(

Vår er også slik, ikke i møbler da, men på gulvet i gangen - så nå må vi legge ny parkett[:@]

Jeg ar sendt han ut om natten de siste dagene, han ligger trygt i kurven sin på verandaen, så ikke noe problem...

Men hadde ikke det hjulpet, så er jeg redd for at jeg måtte gitt han fra meg...

ORIGINAL: Helene22

En tur til dyrlegen  kanskje?? Kan hende at hun har problmerer med nyrer, urinblæra..

Aldri hørt om noe sted sprayen har virket jeg da[8|][8|] Virket ikke her uansett hvor mye jeg sprayet... - så bruker andre metoder og krysser fingre

ORIGINAL: mamsentilleah

hadde jo aldri hatt katta inne om natten da, det har vi aldri hatt.. ellers så må du kanskje bare al den være lite inne, så den skjønner poenget, eller så må du ha den under oppsyn hele dagen, men det går jo ikke ann.. hadde ihvertfall startet med å hive ut katten når dere legger dere, og hive den ut når dere ikke er hjemme...

Katten vår er inne hver natt den nå siden det er kaldt ute. Ikke noe problem det, har ikke sand inne, han går ut og går på do når vi står opp neste dag. [:-] Men hadde ikke hatt han inne om natta nei om han bare pissa. Har ikke noe råd å komme med annet enn å kanskje sette fram kattesand i alle rom og prøve og følge med på katten og slenge henne oppi sanden når det ser ut som hun har tenkt seg på do. [8|]

Hva gjør man med en katt som tisser absolutt overalt??

Hun er kastrert...

Hun tisser i sofaen om natten (så nå bor hun på badet om natten)
Hun tisser i sengene om dagen (så nå er hun masse ute om dagen)
Hun tisser på leketeppet på rommet til gutta.

Hun ødelegger jo alt med å tisse slik overalt![:'(]

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre??

en katt er som regel syk når den gjør slikt.jeg ville tatt den med til dyrlegen å fått sjekket den.

ORIGINAL: Helene22

En tur til dyrlegen  kanskje?? Kan hende at hun har problmerer med nyrer, urinblæra..

Samme skulle jeg si...
Er ofte at katter har urinveisinfeksjon og da tisser de på myke ting.
Ellers kan katter vise missnøye ved å tisse rundt om kring. Prøv å gi henne mer oppmerksomhet. Det funket her i huset.

Back
Topp