katt som tisser inne

turboquattro

Gift med forumet
har en kattunge på 5-6 mnd. hentet den da den var ca 12 uker. den skulle da være husrein (noe den hvertfall ikke var). jeg kan vise/sette katten oppi kattedoen flere ganger daglig. det er bra en liten stund så er det tilbake til å tisse inne. hun tisser i senger osv. har vi igjen dørene så finner hun en annen plass. noen som har noen gode råd? kan det hjelpe å sterlisere henne? eller blir det verre da? [&:]

Samme problemet selv...  Den er ute i mange timer, å når den kommer inn går den rett å tisser på div plasser.

Det finnes noe du kan kjøpe på dyrebutikk som du sprayer der katten skal gjøre fra seg, slik at den forstår at dette er dens område..[:)]

Tisser den i kassa i det hele tatt? For om ikke kan det være greit å flytte litt tiss over i kassa så den lukter at det er der det skal. Evt bytte kattesand. Selv bruker jeg ikke "sand" i det hele tatt... men miljøstrø eller perler. Ellers ville nok jeg også når situasjonen er så ille si nei og flytte den over i kassa når den gjør noe utenfor... men man må være konsekvent og nøye med akuratt når man irettesetter. Men absolutt... katter er ikke dumme.
Jeg ville ha sterilisert pusen... den er jo i den alderen nå og om du ikke vil ha slitsomme løpetider i tillegg er det absolutt greit å gjøre i samme slengen.

Kattene mine tissa også overalt bortsett fra i kattedoen i begynnelsen. Hos meg var det kattesandet som var problemet.
Jeg brukte sån fint fint sand (som også var ganske dyrt), men det likte de ikke [8D]
Så bytta jeg til sånn billigsand som man får på rema1000 og nå går de bare i kattekassa hvis det er sånn sand der [8D] Har prøvd masse andre kattesand typer også, men de vil altså bare ha den billige fra rema1000[8D]

Ellers vet jeg om katter som ikke går på kattedoen hvis det er litt møkkete der. Altså litt sånne pripne katter som ikke tisser i kassa si før det har blitt bytta sand selvom de bare har tissa der en gang[8D]

Kjøp catnip og spray det oppi. Det kan hjelpe. Den lukta tiltrekker kattene.

ORIGINAL: Thilde79

Kjøp catnip og spray det oppi. Det kan hjelpe. Den lukta tiltrekker kattene.

Nja... nå gjør catnip kattene "dopa" da.. og de begynner å rulle og oie og moie seg i lukta.... jeg ville ikke hatt en katt som lå å gnidde seg i kattekassa. Fører neppe til at de tisser oppi der ihvertfall.... [8D]

ORIGINAL: Chibi

Kattene mine tissa også overalt bortsett fra i kattedoen i begynnelsen. Hos meg var det kattesandet som var problemet.
Jeg brukte sån fint fint sand (som også var ganske dyrt), men det likte de ikke [8D]
Så bytta jeg til sånn billigsand som man får på rema1000 og nå går de bare i kattekassa hvis det er sånn sand der [8D] Har prøvd masse andre kattesand typer også, men de vil altså bare ha den billige fra rema1000[8D]

Ellers vet jeg om katter som ikke går på kattedoen hvis det er litt møkkete der. Altså litt sånne pripne katter som ikke tisser i kassa si før det har blitt bytta sand selvom de bare har tissa der en gang[8D]

jeg har prøve 5 forskjellige typer kattesand. inkludert den fra rema1000. kassa blir rengjort å hatt oppi ny sand hver dag.

ORIGINAL: TonjeJenta

Tisser den i kassa i det hele tatt? For om ikke kan det være greit å flytte litt tiss over i kassa så den lukter at det er der det skal. Evt bytte kattesand. Selv bruker jeg ikke "sand" i det hele tatt... men miljøstrø eller perler. Ellers ville nok jeg også når situasjonen er så ille si nei og flytte den over i kassa når den gjør noe utenfor... men man må være konsekvent og nøye med akuratt når man irettesetter. Men absolutt... katter er ikke dumme.
Jeg ville ha sterilisert pusen... den er jo i den alderen nå og om du ikke vil ha slitsomme løpetider i tillegg er det absolutt greit å gjøre i samme slengen.

ja den tisser i kassa hvis jeg setter den i kassa. men ikke ellers. jeg har en katt til å den har det aldri vært noe problem med. ja jeg må sterilisere den eldste så da tenkte jeg å ta med kattungen å.

ORIGINAL: LovelyTwo

Jeg fikk et tips her inne om at vi da må vaske tisset vekk med EDDIK. Og ikke med salmiakk som jeg gjorde. For salmiakklukta minner kattene om piss, så da vil de tisse over det igjen for å markere. Vet ikke hva man skal gjøre med katter som ikke blir bedre og mer husren jeg.

salmiakk bruker jeg aldri.

ORIGINAL: MammanTilToSmå

Vi sprayer med get off, den funker bestandig, den gjør at katten ikke vil være på det stedet

da må jeg spraye hele huset.

Dette kommer sikkert til å høres rått ut,men jeg har en som snart byner å krype,så å ta sjangsen på at mini ikke skulle komme over en kattelort eller en dam med piss å putte i munnen var ikke aktuelt,så jeg fikk katta avlivet.Dro opp på en gård,henta en kattunge på syvuker fra under en fjøs(hele kullet skulle avlives) og tok med hjem.Kattungen som kom fra fjøsen hadde aldri vert inni ett hus eller sett en kattedo,men han gikk på do og tissa og bæsja fra første stund.I dag har jeg verdens beste pus som ungene digger.Ikke alle katter vil noen gang bli husrene,så du bør ikke se bort fra at katta kanskje må bort.

Sett kassen ut under tak. Bytt ofta på kassen . Slik klarte eg å venna av katten vår med toalett inne og tissing på plasser han ikkje skulle gjøra i frå seg på .. også brukt get off sprayen... Den fungerer kjempefint!

Hvor står kassa hen? Her vil de helst at ingen ser når de er på do. Har også hørt katter nekte brukte den, fordi den står for nærme matskåla.

Hva slags kasse har du? Lille her begynte å tisse inne igjen når jeg bytta til en med tak og luke. Hjalp heldigvis å ta vekk selve luka så var den godkjent.

Har dessverre igjen andre tips.

ORIGINAL: Virra

Hvor står kassa hen? Her vil de helst at ingen ser når de er på do. Har også hørt katter nekte brukte den, fordi den står for nærme matskåla.

Hva slags kasse har du? Lille her begynte å tisse inne igjen når jeg bytta til en med tak og luke. Hjalp heldigvis å ta vekk selve luka så var den godkjent.

Har dessverre igjen andre tips.

kassen står i gangen nede. er en liten krok i den med lavt tak. så ingen ser at katten er på do. matkoppene står oppe. kanskje jeg skal prøve å bytte kasse å.

Kattene her vil aller helst ha kasse uten tak på, kanskje verdt ett forsøk og ta av taket på kassa om den har det..

ORIGINAL: Virra

Kattene her vil aller helst ha kasse uten tak på, kanskje verdt ett forsøk og ta av taket på kassa om den har det..

er ikke tak på kassa. men tror jeg må kjøpe en kasse med tak for å prøve. [:)]

Back
Topp