Katten vår har mistet pels på innsiden av magen, beina og halen.
Hun klør ikke, men vasker/biter av seg pelsen.
Jeg ringte til dyrlegen og sa at jeg trodde katten min hadde lus.
Hun sa at det var lite sannsynlig siden hun ikke klør, og mente oppførselen hennes tyder på at hun lider av stress.
Fikk jo helt vondt i meg, for i løpet av de siste 19 mnd har vi måttet flytte 5 ganger (grunnet husbrann ++), hunden vår som var pusen sin "mamma" gjennom 6 år, måtte avlives.
Og for 3 mnd siden fikk vi en ny katt. Dette er en kattunge, og hun er lite flink til å la den store katten være i fred.
Hopper på hun og skal leke hele tiden.
Den store katten er så alt for snill, og ikke tøff nok til å gi beskjed når nok er nok.
Så hun blir litt småjaget.
Men vi ordner det slik at hun får ligge på et rom for seg selv når hun skal sove.
Det jeg lurer på er hva som kan gjøres med katter som stresser?? Dope de ned??
Hun kan jo ikke fortsette slik[:o]
Hun klør ikke, men vasker/biter av seg pelsen.
Jeg ringte til dyrlegen og sa at jeg trodde katten min hadde lus.
Hun sa at det var lite sannsynlig siden hun ikke klør, og mente oppførselen hennes tyder på at hun lider av stress.
Fikk jo helt vondt i meg, for i løpet av de siste 19 mnd har vi måttet flytte 5 ganger (grunnet husbrann ++), hunden vår som var pusen sin "mamma" gjennom 6 år, måtte avlives.
Og for 3 mnd siden fikk vi en ny katt. Dette er en kattunge, og hun er lite flink til å la den store katten være i fred.
Hopper på hun og skal leke hele tiden.
Den store katten er så alt for snill, og ikke tøff nok til å gi beskjed når nok er nok.
Så hun blir litt småjaget.
Men vi ordner det slik at hun får ligge på et rom for seg selv når hun skal sove.
Det jeg lurer på er hva som kan gjøres med katter som stresser?? Dope de ned??
Hun kan jo ikke fortsette slik[:o]