Katt som mjauer ute

Nemie

Forumet er livet
VIP
Jenter er noen av dere kattelskere som kan hjelpe meg? Det er alltid mange katter i området der vi bor, men i hele dag og kveld har en katt mjauet hele tiden. Den gjemmer seg når den ser også og titter intenst på oss. Når vi prøver å nærme oss så forsvinner den. Jeg er virkelig ikke et kattemenneske så skjønner ikke hva den vil...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Strø pepper eller sitron rundt huset, det bruker å holde katter borte.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Kan være den ikke har noe hjem stakkars :( Høres litt slik ut.. er den tynn/ ustelt?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Ville tru at pusen er heimløs stakkars. Om dere har lov å ha dyr, finn litt mat og sett fram til han :) Om dere ønsker ein katt da :) Men sjekk den godt først, om den har bånd rundt halsen evt at den har chip.
Men ikkje lett om den ikkje vil komme bort til dere.

Katten kan ha løpetid :) da bråker di veldig for å lokke til seg det andre kjønn :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Man burde ikke begynne å mate en katt bare for at den har vært utenfor huset i en dag. Da kan det fort skje at den ikke drar hjem (om den har et hjem). Kan være den har gått seg bort, skadet seg, osv.. Kan være så mye! Se det ann, holder den seg i området over lengre tid så kan det tyde på at den er hjemløs.

Katter som har løpetid mjauer sjeldent vanlig. Det høres mer ut som "rauting", og ofte som lydene en rev lager. De går ofte og gnir seg inntil alt mulig og ser rett og slett forstyrret ut. Lett å kjenne igjen, med andre ord.

Ser du den igjen, kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen og spørre etter råd :) Lykke til! :)

Takk for alle svar :) Vi vil absolutt ikke ha en katt og kan derfor ikke overta den om det skulle vise seg at den er hjemløs. Derfor vil jeg ikke sette ut mat i tilfelle den aldri drar igjen. Var bare redd den var skadet eller noe sånt, men det virker heller ikke sånn egentlig. Men jeg skal se an litt og kontakte dyrebeskyttelsen om den forsetter på samme måte.. Så skal jeg prøve det med pepper og sitron; )

Sikkert bare en ukastrert hannkatt som er stukket av hjemmefra etter lukt av hunnkatter. Hvordan type mjauing er det?

Ikke strø pepper på bakken da de få det på potene og videre i øyne da de vasker seg osv...svir veldig. Skål med eddik er bedre. Men lite hjelper mot kåte hankatter.......annet enn sterilisering som alle burde gjort.

Takk for alle svar :) Vi vil absolutt ikke ha en katt og kan derfor ikke overta den om det skulle vise seg at den er hjemløs. Derfor vil jeg ikke sette ut mat i tilfelle den aldri drar igjen. Var bare redd den var skadet eller noe sånt, men det virker heller ikke sånn egentlig. Men jeg skal se an litt og kontakte dyrebeskyttelsen om den forsetter på samme måte.. Så skal jeg prøve det med pepper og sitron; )

ikke pepper og sitron =(

DET skal man ikke gjøre. katten får det på potene, og inn i øynene. du kan tenke deg at det svir =8
Bestemor brukte det rundt garasjen sin, og da forsvant problemet, altså kattene ;)

Pass på at vis du gir den mat så kan du sitte fast med den!
For i regelverket så eier du da katten!

Bestemor brukte det rundt garasjen sin, og da forsvant problemet, altså kattene ;)

Ja blir sikkert det da når katten er påført ubehag :/

Kan være en hukatt med løpetid, de mjauer høyt og rart når de er kåte. Kan og være hannkatt som er ute etter hukatter, høylytte de og. Men prøv å se skikkelig om den ser tynn ut osv, og evt kontakt dyrebeskyttelsen i ditt område :)

Back
Topp