Katt som koseklorer AUUU

Windy

Forumet er livet
Hvordan få en katt til å forstå at den ikke kan stikke klørne sine i kroppen min når den ligger å koser???

Pusegutten vår er sååååååååååå kosete og elsker å ligge på brystet vårt/langs halsen.
Det er bare koselig..

Problemet er at han, når han koser seg, dytter klærne sine ut, og de stikker jo fort på den han ligger på. Han har så skarpe klør. Han mener ik noe vondt, han koser seg jo..
Har hatt flere puser som tar klørne sine ut, men de strakk ikke så mye på klørne sine at de stakk oss.

Orker ikke at han stikker meg på armene, puppene, halsen..  Må ta han ned fra brystet mitt..  Og han prøver å komme opp igjen..  Vil jo bare kose han..

Man kan vel ikke klippe neglene på katter? Han var innekatt sitt første år, men har vært utekatt siden han kom til oss i september..

Samme gjør min pus. Jeg klipper klørne jeg! Spesielt de på framlabbene blir lange og skarpe! Bare pass på å ikke klippe for langt inn til nerven. Gå til dyrlegen, eller få noen til å vise deg hvis du ikke har gjort det før. Bruk klo saks så det ikke fliser seg opp. 

Negleklipp kan nok redusere smerten litt, men det er ikke så mye annet å gjøre[:)] Tviler på at du faktisk kan venne av katten å gjøre sånn når den koser, men om du gjør det - fortell meg hva du gjorde[;)] Har selv 2 veldig kosete puser som klorer og tramper og det som er [8D]

ORIGINAL: Frøken S

Negleklipp kan nok redusere smerten litt, men det er ikke så mye annet å gjøre[:)] Tviler på at du faktisk kan venne av katten å gjøre sånn når den koser, men om du gjør det - fortell meg hva du gjorde[;)] Har selv 2 veldig kosete puser som klorer og tramper og det som er [8D]

Aner ikke hvordan katten til bestemor ble sånn, men han tok ikke ut klørne når han ble kosa med. Utrolig behagelig! [:D][:D]

Men alle andre puser jeg har vært borti gjør det. Au, men klarer ikke slutte å kose fordiom[:D]

Hvis du "kiler/masserer" potene akkuratt idet han legger seg og er klar til å strekke ut klørne, så roer han seg litt[:)] Gjør i allefall jenta mi, hun er skipskatt i tillegg, så er jo ekstra med klør[:D] Kos med potene hans du, da begynner han å ville at du skal gjøre det når han legger seg hos deg, og da tar han ikke ut klørne[;)] Litt rotete forklart, men håper du skjønner[;)] 

hannene er absolutt verst til det der ja har ihvertfall jeg funne ut. har to hanner og to hoer. og det er ikke godt nei... har ingen tips nei... men hvordan blir det for de å klatre ute hvis en klipper klørne da??

Ville nok ikke klippet klørne på en utekatt iallefall...
HUsker selv også det var slik med min gamle pus, men vi strøk han bare over potene vi så slutta han etterhvert[:)]

Back
Topp