Katt som fiser

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Vi har en liten kattunge, som hver kveld slipper noen syke fiser. Det stinker rett og slett helt inni granskauen jæv....

Hun får tørrfor fra dyreforretningen tilpasset kattunger, og boksemat kjøpt på vanlig butikk. Er det noe "galt" med maten eller er det normalt?

Hahaha, jeg måtte bare inn for å se på denne, det er den mest spesielle overskrifta jeg har sett her inne på en stund

ville latt være å gi boksmat ifra matbutikken. ingen av mine katter tåler det foret.

Ikke gi boksmat eller annen mat. Hold dere til tørrfòr som er beregnet for kattunger kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk. Evt. prøv å bytte type? Ta en tlf til dyrlegen, så hjelper de deg nok. 

Er ekkelt om dyra fiser mye, det stinker jo noe å sinnsykt :P

Hvor gammel er kattungen? Du kan jo prøv å blande fòret med vann, slik at det ikke blir så hardt å fordøye??

gutt09jente11 skrev:
Ikke gi boksmat eller annen mat. Hold dere til tørrfòr som er beregnet for kattunger kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk. Evt. prøv å bytte type? Ta en tlf til dyrlegen, så hjelper de deg nok. 

Er ekkelt om dyra fiser mye, det stinker jo noe å sinnsykt :P

Hvor gammel er kattungen? Du kan jo prøv å blande fòret med vann, slik at det ikke blir så hardt å fordøye??

Den er ikke mer enn 8 uker, så jeg har tenkt på om den kan være for liten, men hun som vi fikk den av sa at den spiste vanlig boksemat, så vi fortsatte liksom bare med det. Hun får ikke mer enn en 1/2 sånn liten porsjons pakke hver dag, og skikkelig tørrfor det kjøper vi alltid.

Hehe, sjarmerende da :p
Er enig med de andre her, hadde prøvd å kutte våtmaten da den absolutt ikke er nødvendig om du forer med ordentlig tørrfor. Lillepus synes nok at våtforet smaker veldig mye bedre enn tørrfor, men som sagt, det er stort sett bare vomfyll. Du merker det nok ganske fort at hun kommer til å bæsje mindre også, i tillegg kan tørrforet stå fremme hele døgnet og hun kan regulere matingen selv :)

KristineBirgitte skrev:
Hahaha, jeg måtte bare inn for å se på denne, det er den mest spesielle overskrifta jeg har sett her inne på en stund

hehe

Sannheten skrev:
Er enig med de andre her, hadde prøvd å kutte våtmaten da den absolutt ikke er nødvendig om du forer med ordentlig tørrfor. Lillepus synes nok at våtforet smaker veldig mye bedre enn tørrfor, men som sagt, det er stort sett bare vomfyll. Du merker det nok ganske fort at hun kommer til å bæsje mindre også, i tillegg kan tørrforet stå fremme hele døgnet og hun kan regulere matingen selv :)

hehe ja veldig sjarmerende!!

får prøve å kutte ut den maten å se om det bedrer seg, men hun er jo helt vill når hun får det, så regner med hun kommer til å bli snurt hvis jeg tar det bort :)

nussnøff skrev:

Sannheten skrev:

hehe ja veldig sjarmerende!!

får prøve å kutte ut den maten å se om det bedrer seg, men hun er jo helt vill når hun får det, så regner med hun kommer til å bli snurt hvis jeg tar det bort :)

Ja litt snurt vil hun kanskje bli, men tarmene hennes vil takke deg :p
Pleide å gi det til mine som godteri jeg, eller som belønning når de skulle gjøre triks. Hehe. Tror butikkkjøpt våtfor består av noe sånt som 80% vann, resten er bare avskjær fra slakt.  

Back
Topp