Katt som fanger rotter og stolt viser frem

Flamingo85

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg tenkte høre om det kanskje var noen her som hadde noen tips?

Jeg bor på en småbruk, og har en katt som til stadighet fanger mus og rotter, noe som er fint, da vi slipper å få de inn i huset. Men katten nøyer seg liksom ikke med å bare fange de, hu skal vise de frem også, ofte halvspist. Da legger hu de rett på utsiden av inngangsdøra eller verandadøra. Hadde dette skjedd en gang i mellom, hadde det vært greit, men der er flere ganger om dagen nå...

Jeg får ikke opp døra på morgenen, for da ligger det døde mus eller rotter i veien som katten da stolt viser frem, så de tyter ut melom dørsprekken når jeg "tvinger" opp døra, men dette er ekkelt. Nå som sommeren kommer, går jeg ofte ut barbeint, men grøsser ved tanken på å tråkke rett på en død, rotte uten hode i det jeg skal ut om morgenen. Jeg fjerner de så fort jeg får øye på dem, men skal det ingen ende ta??

Noe jeg kan gjøre for at katten skal slutte å vise de frem sånn rett utenfor døra??

Tips mottas med stor takk [:)]

Huff..

Skjønner problemstillingen din. Har dessverre ikke noe tips å komme med.

Men skjønne pusen din som vil dele byttet sitt med familien sin da[:D]

(kjenner flere som kjefter på kattene når de kommer med døde dyr.... makan liksom[8|])

Sånn er det å ha katt. Man kan ikke få i både pose og sekk!! [:D]
Si "ååååå så flink du er".. klapp pusen og kast restene i søppla.

Hehe, pusen får skryt, er jo en reser til å rense opp for skadedyr!! Har heldigvis roa seg litt nå [:D]

Jeg har hørt at man skal rose kattene når de kommer med mus o.l.
Hvis de bare får kjeft tror de har gjort en dårlig jobb, og kommer med flere for å gjøre deg glad.. [8D]

Eller noe sånt..

Hehehe;) minner om katten min som var SÅÅÅ stolt då han fanga ei mus rett framfor meg!:P Først var han jo heilt grotesk og leika med den.. slo borti den med poten osv, og musa beit og prøvde å forsvare seg.. var likefør eg redda musa, syntes så synd på den... Så vart katten lei av leiken og tok knekken på den... Og så sto han med den i kjeften så eg såg at den var død:) Så gjekk han for seg sjøl og spiste seg good og mett:P USJ:P

ORIGINAL: TonjeJenta

Sånn er det å ha katt. Man kan ikke få i både pose og sekk!! [:D]
Si "ååååå så flink du er".. klapp pusen og kast restene i søppla.

Hehe....høres ut som meg det jo[8D]

her pleier pusen å spise musa, men legger innvollene på trappa...nice....

Hei:)

Kanskje finne et nytt sted i nærheten som katten kan legge musene oppi, vi og hadde en katt som til stadighet fanget mus og noen ganger var gjennomsnittet 3 for dagen, og skikkelig ekkelt, mamma og pappa fant frem en plastikk boks og la musene oppi der, og gav katten mye ros, katten la musene tilbake ved døren, og mamma og pappa la musen oppi boksen, til slutt skjønte katten at hun kunne legge de i boksen, og hver dag sjekket mamma og pappa boksen i lag med pusen, og hun var så stolt atte:) Men igjen hun var en veldig smart katt.

men kanskje en idee å prøve...

Pusen min var så flink å hadde en fanga en mus en gang. Men det var problematisk for han å vise den frem. for han måtte klatre opp en liten stige til soveromsvinduet vårt for å så mjaue for at vi skulle sleppe han inn. Så musen hadde han lagt fra seg rett ved siden av stigen utenfor vinduet.. ble nesten litt lei meg på hans sine vegne da, han ville jo vise den frem, men fikk ikke helt til[:D]

ORIGINAL: trille85

Pusen min var så flink å hadde en fanga en mus en gang. Men det var problematisk for han å vise den frem. for han måtte klatre opp en liten stige til soveromsvinduet vårt for å så mjaue for at vi skulle sleppe han inn. Så musen hadde han lagt fra seg rett ved siden av stigen utenfor vinduet.. ble nesten litt lei meg på hans sine vegne da, han ville jo vise den frem, men fikk ikke helt til[:D]

nåmmen!!! For ein skjønn pus!!

ORIGINAL: sorciere_

ORIGINAL: trille85

nåmmen!!! For ein skjønn pus!!

Mhm!! Han er stoltheten min[:)] ble nettopp 4 år[:)]

hehe mi katt e innekatt og ho tar knekken på flua og andre insekter. jakta på de også et ho de.. nam nam not[&:]

Back
Topp