Katt og tocoplssmose.

Bolle3

Flørter med forumet
Vi skal på besøk til noen som har katt i sommer, og tror ikke de er så renslige.... Vi er ikke vant til katt. Er det ikke sånn at en kan sjekke om en har hatt toxoplasmose gj blodprøver? Er det en rutineblodprøve i svangerskapet?

Hvis du lar være å klappe katten og holder deg langt unna en evt. kattedo, som er der faren for smitte er størst, bør dette gå fint :)

Jeg har katt som jeg klapper hele tiden og som sover i sengen vår. Mannen vasker kattedoen nå daglig. Hvis doen er ren så er det ingenting å tenke på med selve katten, de er super renslige dyr og holder pelsen strøken. [emoji106]

Vet dine venner at du er gravid? Evt kan du nevne at du er litt paranoid men kunne de være snill og vaske kattedoen før du kommer? Gjør det på en litt fin måte hvor du fokuserer på at det er du som er litt ekstra bekymret for alt om dagen pga graviditeten, da tar de seg det ikke nær. Lykke til [emoji4]

Vi har også katt, og det har jeg hatt i mange år og igjennom tre graviditeter :happy: sambo tar seg av kattedoen, så da skal alt være greit :D

Ok! Oppdaget at vi har kattebæsj i hagen, så den får sambo ta senere...

Sender et bilde av en tidligere blodprøve eg tok for mange år siden. Betyr dette at eg har hatt toxo før eller ikke.... husker ikke helt hva legen sa dengang...IMG_4989.JPG

Ok! Oppdaget at vi har kattebæsj i hagen, så den får sambo ta senere...

Sender et bilde av en tidligere blodprøve eg tok for mange år siden. Betyr dette at eg har hatt toxo før eller ikke.... husker ikke helt hva legen sa dengang...Vis vedlegget 226343

Det er ikke påvist antistoffer mot toxoplasmose, som betyr at du ikke hadde hatt det på det tidspunktet du tok prøven. Da tar de sikkert ny test for å se om det er noen endring siden sist.

Jeg visste om dette med toxoplamose, men tenkte ikke over at jeg ikke kunne spa ut av kattedoen. Har alltid bare vasket meg godt på hendene etterpå. Nå gjør gubben det morgen og kveld inntil jeg har tatt testen [emoji6] noen som vet noe mer om man kan tømme kattedoen om man vasker seg etterpå?

Jeg visste om dette med toxoplamose, men tenkte ikke over at jeg ikke kunne spa ut av kattedoen. Har alltid bare vasket meg godt på hendene etterpå. Nå gjør gubben det morgen og kveld inntil jeg har tatt testen [emoji6] noen som vet noe mer om man kan tømme kattedoen om man vasker seg etterpå?

Skal helst ikke gjøre det men mange gjør det, ville brukt gummihansker hvis du absolutt ikke kan få typen til å gjøre det.

Men med alt vi går gjennom i svangerskapet så tenker jeg det er i minste laget for ham å bidra akkurat her! [emoji6]

Han har ikke noe problem med å gjøre det altså (vanligvis gjør jeg det om morgenen og han på kvelden) - han er bare så fæl til å glemme på morgenen :yuck:

Takk for tipset med hansker :)

Back
Topp