Katt og taxoplasma

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Noen her som har katt? :) vi har egentlig kjøpt oss katt som vi skal hente på nyåret, men sambo har helt angst-han har fått med seg at "det finnes noe som heter taxiplasma". Han er veeldig overbeskyttende på alt, men jeg tenker litt mer at det finnes såå mange gravide der ute med katt.. Jeg har vokst opp med katt! :) har tatt test for antistoffet men får ikke svar før uti uka..

Ligger forresten på sofan med mammas katt på fanget nå.. ;)

Vi har to katter... Men mener jeg har lest at det gjaldt de som har kasse inne? Mulig jeg er på villspor her altså!

Vi har to katter... Men mener jeg har lest at det gjaldt de som har kasse inne? Mulig jeg er på villspor her altså!

Ja i utgangspunktet er det jo fra kattens avføring man kan bli smittet.. Sambo er redd for alt tror jeg ;)

Legen anbefalte faktisk at babyer vokste opp med katt, noe med allergier og sånn :)

Jeg vokste opp med katt, som jeg hadde i 16 år, og deretter fikk jeg katt som voksen som jeg hadde i 11 år (innekatt). Jeg ble gravid mens jeg hadde den katten og gikk og testet meg for antistoffer for toxoplasmose. Så mye av livet som jeg har hatt katt var jeg ganske sikker på at jeg hadde hatt det, men det hadde jeg faktisk ikke. Så tror ikke det er noe man lett plukker opp isåfall. Tror det viktigste som gravid med katt er å ha god håndhygiene, spesielt hvis man tømmer kattekasse o.l, evnt få mannen til å gjøre sånt :)

Jeg vokste opp med katt, som jeg hadde i 16 år, og deretter fikk jeg katt som voksen som jeg hadde i 11 år (innekatt). Jeg ble gravid mens jeg hadde den katten og gikk og testet meg for antistoffer for toxoplasmose. Så mye av livet som jeg har hatt katt var jeg ganske sikker på at jeg hadde hatt det, men det hadde jeg faktisk ikke. Så tror ikke det er noe man lett plukker opp isåfall. Tror det viktigste som gravid med katt er å ha god håndhygiene, spesielt hvis man tømmer kattekasse o.l, evnt få mannen til å gjøre sånt :)

Ja det tror jeg også :-)

Toxoplasmose :p Er ikkje nåke å være så redd for! Medmindre du graver i bæsjen og putter fingrene i munnen etterpå ;)

Mannen virker litt roligere nå, takk ;)

Back
Topp