Katt og nyfødt

Malave

Forelsket i forumet
Utmarsj 2024
Hei! Dere som har katt og har hatt nyfødt/baby samtidig, hvordan løser dere dette?

Vi skal kanskje ta over en katt (omplassering, vi kjenner katten, den er rolig og snill) og skal ha første barn i mars. Kjenner jeg er litt urolig for at man må passe på hele tiden.
 
Lot de ikke være alene. Tok heller med meg babyen rundt om.
Men kattene var ikke så veldig gira på babyen.
 
Gikk veldig fint her , passet litt på . Når ungene ble større lå de sammen i sengen . Katten brydde seg ikke veldig om baby her heller . Synes det var en rar skapning det menneske barnet :laughing002
 
Våre katter har ignorert babyene egentlig. Vi har også hund, så vi har brukt lekegrind til våre babyer, men dit kommer jo en katt seg lett hvis de vil.
 
Kattene er ikke sååå gira på å være med babyen. Men de elsker å ligge på ting som er babyen sitt, da. Bare ikke MED babyen. Men babyen sover for seg selv, uten at katter har tilgang.
 
Hei! Dere som har katt og har hatt nyfødt/baby samtidig, hvordan løser dere dette?

Vi skal kanskje ta over en katt (omplassering, vi kjenner katten, den er rolig og snill) og skal ha første barn i mars. Kjenner jeg er litt urolig for at man må passe på hele tiden.
Katten brydde seg ikke om babyen, men lot de ikke være alene i samme rom.
 
Vi har to katter, det har gått helt fint. De var redde for meg og babyen da vi kom fra sykehuset, men det ga seg etter hvert. Vi lar dem ikke være alene med babyen om vi ikke er tilstede (f.eks. når babyen legger seg for kvelden,og vi legger oss litt senere).
 
Back
Topp