Katt og barn

SKims

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Snøfnuggene 2025 ❄️
Tenker på så mye rart om dagen. Vi har nå to katter og jeg ble bekymret med tanke på nyfødt og katter. Kattene skal jo helst ligge oppå oss. I senger ol. Da kommer de garantert til å ville oppi barnevogn, barneseng osv. Kan jo ikke ta øynene fra barnet et sekund ?! Hvordan har dere med katt tenkt til å løse dette, eller noen med erfaring? Vet det finnes kattenett til barnevogn men skal barne vokse opp i et nett inne også:confused3

Vi har også to katter og jeg kommer til å lukke døren til soverommet når babyen sover der. Men hvordan det skal løses i praksis aner jeg ikke helt, må vel bare følge med og ikke la barnet ligge alene. La kattene være ute hvis barnet sover inne og du skal dusje feks? o_O

Vår katt holdt seg langt unna den skumle nyfødte babyen. Hun er også en katt som er glad i å sove oppå oss, men babyen ignorerte hun i mange måneder. Det er mer pes nå, som han er 1,5 år og hele tiden vil klappe og "kose" på katten. Vi har aldri latt de være alene sammen, man vet aldri hva som kan skje. Men i vårt tilfelle er vi heller redd for at mini skal skade katten, enn omvendt.

Sniker. Med første hadde vi en katt som var gla i å leke(med klør og litt biting) så var veldig bekymret. Vi brukte kattenett som finnes for vogn når hun skulle sove. Det var også stort nok til å feste over lekegrinda(festet med krok på hvert hjørne, slik at hun kunne ligge/sove litt der på dagtid. Forøvrig lekte katten aldri med vesla før hun ble stor nok til å krabbe etter. Nå har vi en annen katt som aldri leker med klørne eller biter på oss eller vesla(uansett hvor ivrig hun blir som 3-åring) Kommer allikevel til å brukke netting for å unngå at hun legger seg oppå baby - katter liker seg jo der det er litt trangt og varmt.
Lykke til :)

Tror forresten vi kjøpte kattenettingen på barnas hus.

Gruer meg mest til/bekymrer meg over at katten er litt for glad i å jakte på føttene våre under dyna, og hvis barnet ligger under dyne/pledd - er det sjanse for at den prøver å jakte på babyen?

Vi har 2 katter, og de var liiiivredde for jenta vår når hun ble født! :hilarious: Vi stengte døra til soverommet vårt på natten når hun sov der. Nå er hun straks 10 mnd, og sover på eget rom. Begge kattene sover hos henne på natten, en på pledd ved døra og en på puff ved siden av senga hennes. Ingen av de har noen gang prøvd å hoppe opp i senga hennes. De få gangene hun får klappe de, varer det i nøyaktig 3 sekunder før de syns ho er «slitsom» :rolleyes:

Brukte kattenetting og passa på. Ingen katter på soverom :)

Back
Topp