Katt og babyseng

Sansa

Flørter med forumet
Hei, lurer på om noen av dere har erfaring med hvilken babyseng som er lettest å holde katten unna? Selvfølgelig skal jeg holde kattene unna soverommet, men av og til ser jeg jo for meg at jeg skal flytte sengen ut i stuen, og det hadde jo vært fint å kunne gå på do uten å være redd for at kattene skal benytte anledningen til å hoppe oppi:( Har ikke kjøpt babyseng enda, og er kjempeusikker på hva jeg bør gå for. Hvordan har dere med katt løst dette?

Får ikke katter seg oppi alle babysenger? Kanskje en sengehimmel hjelper? En som dekker rundt hele senga. Skummelt likevel synes jeg da. For katta kan jo ta med seg stoffet på sengehimmelen og legge seg oppå barnet. Vi har løst det med å ha katta ute når det er behov for det. Katta liker og være mye ute, og vi bor sånn at det bare er å slippe den ut. Men er ikke sikkert dere gjør det?

Du får kjøpt kattenetting til å tre over senga. Den er tjukkere og stivere enn vanlig insektsnetting, og det hindrer katten i å hoppe oppi. Her fikk katten kort og brutalt beskjed om at i babytingene hadde hun ingenting å gjøre. Har funnet henne i lekegrinda et par ganger bare, men da er det rett ut! Hun tok beskjeden veldig kjapt heldigvis :)

har ikkje katt no lenger, men ble anbefalt når me skulle ha nr 2 å la vuggen stå i stuen lenge for at katten skulle venne seg til å ikkje få lov å gå oppi.. når den prøvde seg skulle eg ha ei spruteflaske med vann klar og sprute i fjeset på katten.. eg fikk aldri prøvd det for katten ble syk og måtte avlives..

Hehe, RitZ, jo, kunne ikke se for meg hvordan jeg skulle klare å holde kattene unna noen som helst type seng! Men tenkte at noen kanskje hadde funnet på noe lurt:) Kattene mine er ganske store og tunge også, så de klarer nok å komme seg frem over de fleste hindringer. Og nei, kattene nekter som regel å gå ut vinterstid. Hvis ikke jeg blir med dem, da, så jeg pleier å ta en liten tur bare for å få luftet dem litt! 

Kattenetting høres bra ut, Dramadama. Skal sjekke det opp! Og knocked-up, det var et godt tips å sette frem senga tidlig, sånn at kattene blir mindre nysgjerrig på den, og får venne seg til at det ikke er lov å hoppe i den. Selv om den ene katten elsker å trosse alle forbud! Men sprutflaske hjelper:) Så da må jeg bare få bestemt meg for type seng!

Sist gang satte vi ut alt av ting og endel klær i stua, så de ble vant med lukta og tinga. Vi har 3 store katter vi også, men jeg finnes heller ikke hysterisk. Jeg trur at kattene merker om vi er hysteriske for at de skal både ditt og datt, og gjør alt de vet de ikke får lov til. ;) Her har vi aldri brukt netting på noe som helst, og snuppa har sovet ute hver dag siden ho ble født, i carporten, hvor vi ikke har kunnet se ho eller kattene i det hele tatt. Og kun brukt vanlig babycall uten kamera.

Jeg ville kjøpt et cat cot net. Nett til senga så katten ikke kommer igjennom sprinkler eller oppi :)

Fåes i de fleste babybutikker i både vogn og sprinkelsengstr :)

har ei venninne som skal kjøpe seg hengevugge for å ha i stua :) hvis den ikke står inntill bord, sofa ol. skal det være ganske vanskelig å hoppe oppi 

En venninne anbefalte meg også hengevugge, men vi har betongtak, så det er litt vanskelig! (Selv om det visstnok fins stativer også.) Men netting skal jeg absolutt kjøpe, kan nok være veldig nyttig innimellom, spes i starten! Og Lisemo, tror du har veldig rett i at en ikke skal være hysterisk. Har lest litt på nettet i etterkant, og ser at veldig mange har kjempegode erfaringer med katt og baby, og at det går seg greit til så lenge en ikke lager noe hysteri ut av det hele, men behandler kattene akkurat som normalt. Og det er jo deres baby også, så de må inkluderes, ikke utestenges:) Så er ikke bekymret lengre, kun for at barnet skal være allergisk, det hadde vært veldig trist!!

Så bra, Sansa!! :) Vi har en tendens til å lage oss mer problemer enn vi trenger, og spesielt hvis en er førstegangs!! Hadde nok endel rart for meg sist gang jeg også, og føler meg mer avslappa nå. :) Erfaring, kalles visstnok det! ;)

Men, når det er sagt, så har vi alle forskjellig erfaringer, og de skal vi ikke kimse av heller, men ta ting til seg som en føler er riktig for en selv! Men trur vi har en tendens til å overshoppe når vi ikke vet hva vi begir oss ut på!

Det går ann å kjøpe kattenett, det skal jeg ihvertfall. En til seng og en til vogn/kurv. Vi har bare vanlig sprinkelseng.

Back
Topp