Katt med mageproblemer?

Pearl

Forumet er livet
Jeg har en nydelig maine coon jente men de siste månedene har hun gått ned i vekt, pelsen ser pjuskete ut og hun spyr opp mye av det hun spiser (noe går dog igjennom for hun er jo på do - har kasse inne) I tillegg har hun vært helt desperat etter mat og har spist tørt brød som gutten min har kastet på gulvet... Jeg tenkte det kunne være innvollsorm ettersom hun har klart å stikke av 2 ganger ut selv om hun egentlig er inne katt så før jul fikk hun ormekur 2 ganger.. (og ja, jeg vet at også innekatter skal ha ormekur) Liten effekt av det så i går var hun hos veterinæren for sjekk, og etter blodprøver som ikke viste noe og rtg av magen som viste heeeeelt tom mage og tarmer (bare luft i dem) så mener de at hun har betennelse i mage/tarm systemet.. Så nå har hun fått nytt for som er allergivennlig (om det skulle være foret hun reagerer på - får til vanlig royal canin indoor feline for) og i tillegg medisin mot sur mage (zantac og antipepsin)
Noen kattemennesker her som har vært borti noe sånt? Hjalp behandlingen? Noen andre gode råd???

Huff... Stakkar pusen min.... [:(]

Ingen som har erfaring med dette???

Back
Topp