Katt føder ute

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg er på gran canaria og møtte en gravid katt i går ute. Tror de fleste katter her er løskatter, dog jeg har sett en leilighet med katt inne i vinduet og katteskål på trappa.

Nå nettopp satt den og mjauet så rart når jeg gikk forbi og ble mistenksom der den satt med ene foten opp og vasket seg. Joda magen fikk tydelig tak og da stakk en fosterpose ut. Den kom bort å mjauet og fikk kos også gikk den avgårde på let etter et hjemmested. Den ble borte for meg. Alt rundt her er turistområde og lite skydd for folk, bortsett fra noen store klippesteiner langs sjøen. Lite egnede plasser.

Får litt vondt av tanken på at hun ikke har noe ordentlig sted å føde, men de er vel vant til å klare seg ute og finner et hjemmested for ungene? Er det noe jeg kan gjøre?

Har sagt ifra i resepsjonen, spurte om hun visste om noen som hadde katt, men hun sa at de bor ute...

Det er helt naturlig for dem å føde ute. Jeg er gårdsjente å samtlige av kattene på gården er født i låven. :-) De har da vett til å gjemme ungene sine. Det beste du gjør med fødende katter er å la dem være i fred. Med mindre de oppsøker deg.

Det er helt naturlig for dem å føde ute. Jeg er gårdsjente å samtlige av kattene på gården er født i låven. :-) De har da vett til å gjemme ungene sine. Det beste du gjør med fødende katter er å la dem være i fred. Med mindre de oppsøker deg.
Ja kattemor klarer seg selv og tar vare på ungene, går fint å føde ute:) Hun bare virket litt dårlig forberedt når hun lå midt på gressplenen og begynte å lete etter steder å føde når første ungen var på vei ut :p Og det er liksom ikke så mange gjemmesteder her da det er stier og fortau overalt med folk. Ser liksom for meg at mens hun flytter en kattunge så kommer en gjeng unger over de andre som ligger igjen...

Nei det må nok bare gå som det går, håper hun har funnet et skjermet sted nå.

Villkatter og andre ville dyr stiller på likt grunnlag. De er vant med å klare seg selv, og har instinkter til det.
Men hjertet mitt blødde for katten vi så på Kypros i fjor, radmager og full av sår. Dette er dessverre naturlig, men vi som er vant til at kattene er kjæledyr oppfatter dette på en litt annen måte.

Back
Topp