KATETER??

Twinpiker

Betatt av forumet
Hvordan er det å få satt inn kateter egentlig?
Jeg skjønner det er et rør inn i tissen, men hvordan føles det??

Virker veldig smertefullt.. [:'(]

Det var hverken smertefullt eller ubehagelig syns jeg. Det føltes bare ut som om jeg tisset, siden det var noe i urinrøret [8D]

har aldri fått kateter før, men jeg har sotte kateter flere ganger på pasienter på jobben, har aldri hørt noen av dem klage over at det har gjort vondt.

Viss det gjøres rett, SKAL det ikke gjøre vondt.. Men har hørt flere som har hatt vondt når de har hatt kateter..

Jeg har satt inn kateter på pasienter og selv fått kateter. Det er ikke vondt, litt ubehagelig, fordi en er ikke vant med å få et rør opp til urinblæra. Det skal ikke være smertefult værken å få det satt inn, eller tatt ut! Da er det noe som ikke stemmer!

Fikk det under fødselen selv om jeg sa at jeg tømte meg da jeg spydde under hver rie før epiduralen ble satt...

Det gjorde forjævlig vondt og jeg har vondt enda(3mnd siden) når jeg tisser og når jeg sitter med beina litt fra hverandre. [:@][:'(]

eg merket heller ikke til noe etter eg hadde fått kateter..men det er vel forskjelligt fra hvem som gjør det og om det blir gjort skikkeligt...

Kateter skal ikke gjør vondt. Hverken når det settes inn, eller når det sitter der..
Sålenge det er satt inn riktig....[:)]

Back
Topp