kateter under fødsel, noen??

jannicke iren

Gift med forumet
jeg hadde kateter under fødsel og etter på, å har nå syyyykt ondt i det tissehullet greiene, er sikklig ubehaglig! noen andre som fikk kateter eller har hatt det før?? er det normalt med smerter etterpå??
er 9 dager siden jeg fødte!

Jeg hadde ikke under fødsel, men en annen gang, og hadde vondt en god stund ja.. Husker ikke hvor lenge.

Jeg hadde kateter, men har ikke hatt noe vondtd etterpå... Men har vært veldig flink til å drikke juice for å holde miljøet der nede surt pga uvi. Kanskje du har fått det??

ORIGINAL: jannicke iren

jeg hadde kateter under fødsel og etter på, å har nå syyyykt ondt i det tissehullet greiene, er sikklig ubehaglig! noen andre som fikk kateter eller har hatt det før?? er det normalt med smerter etterpå??

wow tenk det er 9 dager siden du fikk Leon [:D]

ORIGINAL: LanoLotte

ORIGINAL: jannicke iren

wow tenk det er 9 dager siden du fikk Leon [:D]

ja rart hvor fort tiden går:) han er t.o.m blitt 3 kg! når kommer din da lotte?? du har termin på mandag, spennende??

Kan jo være du har pådratt dæ uvi?
Veldig ofte får man d ,etter å ha hatt kateter..det e så lett at d følle me drit opp i blæra.

Drikk app.juice,for å holde miljøet der nede surt..eller tranebærjuice/kapsler..

Jeg hadde det, men har nok ikke merket noenting...[:)]

Man kan lett få uvi når man har hatt kateter, så jeg vil anbefale tranebærkapsler og grapefruktjuice for å fikse opp i det, og om det ikke gir seg ta en tur til doktoren og få noen piller så det ikke jobber seg opp i nyrene...

ORIGINAL: sommerbaby08

Hvorfor får noen kateter, og andre ikke egentlig..?[8|]
Jeg har aldri hatt kateter..

Men d eneste æ kan komme på,e hvis man ikke klare å tømme blæra før fødsel,at de må tømme d med kateter.
Da æ sku føde,så va JM veldig å spørre om æ hadde nylig tissa,og om ikke æ kunne prøve å tisse..for babyhode treng all den plassen som e tilgjengelig,og da bør d ikke være urin i blæra.

Men kansje Jentene kan fortelle den virkelige grunnen til at de hadde kateter?

(de me KS får vel kateter uansett..siden d e operasjon..?)

ORIGINAL: ~~ladybird~~

Kan jo være du har pådratt dæ uvi?
Veldig ofte får man d ,etter å ha hatt kateter..det e så lett at d følle me drit opp i blæra.

Drikk app.juice,for å holde miljøet der nede surt..eller tranebærjuice/kapsler..

takk for tipset:) skal ta en urinprøve på mandag å stikke innom legen med den, så får dem sjeke det for uvi:) åsså drikke juice:)

Jeg hadde hastekeisersnitt, derfor jeg hadde kateter...

ORIGINAL: a86g

hva er kateter??
noe man kan velge selv å bruke under fødsel eller ikke???[8|][:-]

sann ting for å tømme blæra, jeg fikk kateter fordi jeg ikke klarte å få til og tisse selv!

jeg fikk det etter hun hadde sydd meg.
Hadde epidural og hadde ikke stått på beina siden den ble satt (sto på kne hele tiden), så det var for å tømme blæren med en gang så jeg skulle slippe å gå ut av sengen og på do med det første.
Har ikke kjent noe til det i ettertid..

Jeg fikk det under denne fødselen, men kan ikke si at jeg har merket noe til det i ettertid..[:)]

Jeg fikk det etter fødselen jeg...[8D]
Hadde nesten 40 i feber, og JM ville ikke at jeg skulle ut på do.
Så da tømte hun blæra mi med kateter, visstnok viktig sånn at livmora får trekt seg ordentlig sammen.

Har hatt endel svie og press, og sjekket for uvi.
Hadde det, så nå spiser jeg en sånn selexid-kur....[&o]
Men siden det er nesten 1 mnd siden fødsel, så vet jeg ikke om den uvi er pga kateter...

Jeg hadde kateter.. sprø følelse!!!!

Ikke vondt nå altså...
ta det opp på seksukers kontrollen!

ORIGINAL: sommerbaby08

Hvorfor får noen kateter, og andre ikke egentlig..?[8|]

når man få epidural så er det mange som ikke kan tisse mens den sitter, derfor få man kateter. Også når det blir keisersnitt er det vanlig med kateter.
Noen ganger kan man har problemer med å tisse flere dager etter epidural eller narkose (spinal og fullnarkose), det er en bivirkning som alltid kan oppstå, men det gå over

Sniker meg inn fra Februar-forumet. Jeg hadde også kateter, men jeg har ikke hatt smerter under eller etter. De sa på sykehuset at hvis man får det, tyder det på en infeksjon som skal behandles...! [:(] Oppsøk lege... [;)]

Hadde kateter under ks, sårt å tisse en ukes tid etterpå(svir ikke, bare ømt/sårt). Bra nå 13 dager etter.

Back
Topp