kateter - har så vondt....

avelilith

Elsker forumet
Hei, da er jeg tilbake fra sykehuset og har en røff tid bak meg. Skal fortelle om det i egen tråd litt senere....
MEN: har så vondt... etter livmoren trykket på urinlederen og lagde en knekk på det, måtte de sette inn sånn et rør i urinrøret for å støtte det opp. Under operasjonen satt de også inn et kateter som skulle sitte der i et døgn for å se om alt gikk bra. Det var utrolig vondt (kunne jo ikke ha så mye smertestillende p.g.a. babysen). Tror ikke de fikk det helt på plass. Men når de fjernet det så var det utrolig vondt å gå på do. Og det er det fortsatt. Klarer ikke stå opp av doen uten å være tissetrengt igjen.

Lurer bare på om andre har lignende erfaring? Erfraring med kateter og tiden etterpå. Hvor lang tid det tar før det normaliserer seg igjen med vanlig vannlating.... uff. Masse spørsmål. Men de legene var jo ikke noe flink til å fortelle / forklare noe... [:(]

Har ingen erfaring med kateter, men håper du snart blir smertefri, og kan nyte svangerskapet.

Min mor fikk kateter etter en operasjon for noen uker siden, og jeg vet at det tok litt tid før det sluttet å gjøre vondt når hun skulle på do... Hun fikk også UVI etterpå, noe som tydeligvis var ganske normalt etter at man har hatt kateter! så må være litt obs der.. God bedring da [:)]

Føler med deg!!! Var igjennom den samme operasjonen da jeg gikk med LK.. Er helt for j***lig vondt! Jeg hadde kateteret inne i en uke før de fjernet det, smertene når jeg var på do ga seg etter ca en uke etter de fjerna det..
Bare å sende meg en pm hvis du vil det.
MASSE GOD BEDRING!!! Slapp av og ta det med ro, og drikk masse selv om det ikke er det du har mest lyst til.. Og drikk gjerne juice.
Mange klemmer fra meg.

Tusen takk for all svar og støtte!!!

Aaahh.. Stakkars deg!! Hadde det etter en bilulykke for mange år siden og det sitter igjen som et grusomt minne. Nesten så jeg heller sprenger blæra enn å få det der igjen!
Håper du er deg selv igjen snart. GOOOD BEDRING!

Sender deg mange, mange klemmer...ikke hatt kateter selv, men har hørt at det er vondt etterpå...
Drikk bare masse, så får du rensa opp[:)]

Jeg synes det høres ut som om at du har fått en urinveisinfeksjon. Det er ikke uvanlig når man har fått inn kateter.

ORIGINAL: marina1

ORIGINAL: Lene!

Jeg synes det høres ut som om at du har fått en urinveisinfeksjon. Det er ikke uvanlig når man har fått inn kateter.

ville ringt legen med en gang og fått antibiotika.
Har hatt kateter mange ganger.. har et urin"system"/nyrer som ikke er helt på nett.. og har fått UVI hver gang!!! uansett hva jeg har gjort,så har jeg fått det. Drikk apelsinjuice eller tranebær-saft og få deg antibiotika så går det fort over.
Og drikk maaaasse vann,er bedre så lenge blæra er full faktisk! Viss du har lite veske i kroppen gjør det dobbelt så vondt. LYKKE TIL!!!

Kommer akkurat fra en ukes opphold på sykehuset, hvor jeg har lagt på intravenøst antibiotikakur hele tiden. Er ikke urinveisinfeksjon, men startet som det. Fikk en for liten antibiotikakur for det og så forplantet den seg til nyrene....

Prøver å drikke masse hele tiden! Skal legge inn egen tråd om hele sykehusoppholdet, jeg...

Tenkte på deg tidligere siden jeg ikke har sett deg her inne på en stund... Men nei jeg vet ikke... Håper alt er bra med deg

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Tenkte på deg tidligere siden jeg ikke har sett deg her inne på en stund... Men nei jeg vet ikke... Håper alt er bra med deg

Så koselig at du tenkte på meg ! Jo har vært på sykehuset i en god uke p.g.a. sterke nyresmerter. Så ble jeg operert og ordentlig dårlig. Hjemme igjen nå da, så skal fortelle om alt i egen tråd (etter hvert, når jeg klarer å sitte i mer enn 10 min. på data'n.... [&:])

Back
Topp