Kastet opp for første gang og jeg er 11 uker vei - er det mulig?

Mrs White

Forelsket i forumet
Hei, jeg kastet nettopp opp for første gang dette svangerskapet. I morgen er jeg 11 uker på vei. Er det mulig?!?

Jeg har jo vært dårlig de siste dagen, har hatt mye vondt i magen først pga forstoppelse og igår gikk det over til diaré. Jeg fikk ikke beholde noen føde. I dag har jeg vært på do 1 gang bare, da også med diaré men det er i hvert fall et fremskritt fra igår da jeg måtte løpe på do så fort jeg spiste noe som helst.

Tror nesten jeg må gå til legen i morgen, føler ikke at dette er helt normalt. Eller hva sier dere? noen som har opplevd det samme?
 
Jeg var 13 uker i dag - spydde i går for første, og sikkert eneste, gang, haha. :-)
Ikke litt omgangssjuke eller virus? For en måned eller to siden måtte jeg på do for ALT. Lite gøy.
 
jeg var dårligst form fra uke 10-12 så det er absolutt mulig. Begynner å komme seg litt nå. Jeg blir også kvalmere om det er varmt ute og sol:)
 
Absolutt mulig. I forrige svangerskap var jeg vel ved uke 10-11 før jeg ble kvalm. Kastet opp noen ganger frem til uke 20 så var det heldigvis over.

___________________________


Utover i svangerskapet vil du se mer og mer at det som er vanlig og som man alltid hører om ikke nødvendigvis gjelder deg. Det er viktig å prøve å ikke bli nervøs selv om man ikke følger normalen hundre prosent ;)
 
jeg har gått små kvalm fra ca uke 8 eller noe, men kastet ikke opp før sent uke 11, og 1 gang i uke 12.. har ikke kastet opp noe mer en det, men jeg måtte bare spy for å føle meg bedre .. så tror det kan vær normalt det me oppkaste i hvertfall :)
 
Forresten så er det i tillegg helt normalt å få magevirus i svangerskapet. Enda mer normalt enn nåt man ikke er gravid siden immunforsvaret er nedsatt, men likevl helt ufarlig.

Dessuten reagerer gravide mager lettere på ting enn folk som ikke er gravide så helt vanlige ting kan plutselig gjøre at man får diare eller kaster opp.

Med mindre du føler deg mer dårlig enn du vanligvis gjør ved omgangssyke ville jeg nok ikke giddet å dra til legen :)
 
Helt mulig! 
Jeg spydde også første gang 11 uker på vei....
Har ikke vært kvalm i svangerskapet i det hele tatt, så jeg blei fryktelig skremt! men alt var i skjønneste orden:)
 
Jeg kastet opp kun én dag, husker ikke i hvilken uke. Og jeg tror også det var virus, for det ville være merkelig ellers:) Riktignok har jeg vært kvalm, men ikke kasteoppkvalm.
 
Så rart! Jeg var 12+1 i går og ble skikkelig dårlig da jeg kom på jobb.. Begynte å kald svette å ble rå svimmel. Satt i en halv time og ropte, men hadde tom mage så kom ingenting den veien. Men da begynte andre enden å synge..
Så jeg ble sendt hjem, likbleik! Har karantene i dag, får ikke komme på jobb før det har gått 48timer siden siste omgang.
Kollegan min var hjemme pga diarè så det er godt murlig du har fått spysjuka i en mild versjon. Noe jeg tror jeg fikk!

Har ikke vært kvalm og kastet opp tidligere, heller ikke i forige svangerskap.
 
Ja noe rart er det. Jeg tror hele tiden at ting er blitt bedre, men så går det noen timer og så skjer det noe.. Idag når jeg stod opp følte jeg meg rimelig opplagt, fikk til og med spist to brødskiver uten å måtte tvinge meg i maten. Det var nesten godt liksom.

Så jeg ringte aldri legen i dag, tenkte at alt må jo være greit nå. Men så gikk det to timer ca og jeg måtte på do. Var litt fastere diaré den første gangen, men siden da har jeg vært på do 2-3-4 gnger (har mistet tellinga) og da har det vært veldig vannete. Unnskyld detaljer :-)

Derimot har jeg sluppet oppkast i dag. *tvi tvi* Jeg har vært dårlig siden torsdag.... Men det er først siden søndag som jeg har hatt diaré, de første dagene hadde jeg bare sykt vondt i magen... Men nå er jeg lei. Når legekontoret åpner 13:30 igjen, er jeg første innringer!
 
Åh herreguden, jeg ringte legekontoret og det var ikke mye til hjelp jeg fikk! Fikk beskjed om at det var omgangssyke ute å gikk og at det var kanskje det jeg hadde. Fikk tips om å spise tørre ting og drikke farris+eplemost og få i meg litt sukker!

Hun reagerte nesten ikke på at jeg er gravid i tillegg.... Og det var så vidt at jeg fikk time i morgen slik at jeg kan få sykemelding, jeg har jo vært hjemme tre dager fra jobb i dag! Og har vært dårlig seks dager i strekk.

Jaja, det var vel forventet på et vis, men synes allikevel at det er kjedelig å ikke bli tatt på alvor.
 
Kastet også opp eneste gangen i uke 10-11 en gang. Men har vært kvalm siden uke 5 og er enda morgenkvalm i ukedagene. Begynner å bli litt lei av kvalme nå. Spyr ikke, men jeg spyr nesten aldri. Sitter heller å vugger frem og tilbake i timevis istedenfor å spy:P

Har også hatt en del vondt i magen og reagerer på mat plutselig helt siden jeg ble gravid. Mener det var sånn sist også. Pådrar meg mye lettere sykdom når jeg er gravid.

Ville ikke stresset sånn med det. er nok bare en liten omgangssyke eller sen graviditetskvalme.
 
Back
Topp