Kaster opp av Nycoplus Gravid

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Er det flere som blir dårlig av denne?
ca 20 minutter etter jeg har tatt den så må jeg løpe på do å spy.

Jeg har tatt denne i alle 3 svangerskapene og aldri hatt dette problemet før. Tatt både på tom og full mage uten problem!
Men nå spyr jeg nesten umiddelbart :depressed:
 
Uff, så kjipt da. Prøvde ta disse litt i prøveperioden, da brakk jeg meg med en gang... Ikke helt det samme da, men reagerte hvertfall på størrelse/lukt/smak, selv om jeg ikke pleier ha problemer med å svelge tabletter. Har gått greit så langt under graviditeten, men jeg må passe på å ta det litt rolig og ikke svelge dem for fort på rad liksom. Når man kaster opp igjen får man jo heller ikke vitaminene... Folat som er noe av det viktigste finnes hvertfall som separate veldig små nøytrale tabletter. Håper du finner en løsning:)
 
Uff, så kjipt da. Prøvde ta disse litt i prøveperioden, da brakk jeg meg med en gang... Ikke helt det samme da, men reagerte hvertfall på størrelse/lukt/smak, selv om jeg ikke pleier ha problemer med å svelge tabletter. Har gått greit så langt under graviditeten, men jeg må passe på å ta det litt rolig og ikke svelge dem for fort på rad liksom. Når man kaster opp igjen får man jo heller ikke vitaminene... Folat som er noe av det viktigste finnes hvertfall som separate veldig små nøytrale tabletter. Håper du finner en løsning:)
Tar normalt sett vitamin D og tran hver dag så har ingen problemer med dette.
Det er bare akkurat som at magen min ikke tolererer denne tabletten..

Går bedre å ta de etter mat - men har også blitt dårlig da.
Er det noen som tar andre typer vitaminer enn ferdigpakker?

fra før har jeg:
Folsyre
Vitamin D
Tran
 
Det har ikke noe å si når på døgnet du tar dem? Jeg blir ofte uggen hvis jeg tablettene for tidlig på morgenen.
 
Jeg tar bare Nycoplus multivitamin og så tar jeg Omega 3 i tillegg. Det er ikke veldig store forskjeller på gravidtablettene og multivitamin, tror det er prisforskjellen som er størst :p Noen små forskjeller i vitamininnhold er det jo, tror de var mer like før.
 
Jeg tar bare Nycoplus multivitamin og så tar jeg Omega 3 i tillegg. Det er ikke veldig store forskjeller på gravidtablettene og multivitamin, tror det er prisforskjellen som er størst :p Noen små forskjeller i vitamininnhold er det jo, tror de var mer like før.
Er det 400mgc eller hva det heter med folsyre i den?
 
Så kjipt! Jeg tar de tablettene om morningen med appelsinjuice også tar jeg kapslene før jeg legger meg (for å ikke ha den transmaken /trangulp resten av dagen).. men sist kjøpte jeg all slags tabletter hver for seg nesten, det orket jeg ikke styre med nå :bag: men tipper multivit, folat, magnesium, d vit, B12 og noe jern bør holde kanskje? Gjerne med appelsinjuice for at jernet skal tas raskere/bedre opp, og unngå å drikke koffein samtidig da det svekker opptaket av jern blant annet
 
Jeg tar vanlig multivitamin, samme som Vegasus og omega 3. Så har jeg lest at det kan være bedre å ta vitaminer før leggetid uten at jeg har noen forklaring på hvorfor.
 
Som @Vesla92, @Vegasus og @Sykesøsteren skriver tar jeg også Nycopluss multivitamin og omega3 tabletter. Tok Nycopluss gravid tabletter forrige graviditet, men ville undersøke om det var noe særlig forskjell ettersom disse er ganske dyre. Spurte på apoteket og de sa det var egentlig ingen grunn til å kjøpe de dyre. Er noen små forskjeller, men er stort sett akkurat det samme :happy:
 
Tar normalt sett vitamin D og tran hver dag så har ingen problemer med dette.
Det er bare akkurat som at magen min ikke tolererer denne tabletten..

Går bedre å ta de etter mat - men har også blitt dårlig da.
Er det noen som tar andre typer vitaminer enn ferdigpakker?

fra før har jeg:
Folsyre
Vitamin D
Tran
De er for svære for meg, så jeg har i stedet et helt lite apotek i skuffen:

Jod
Folat
Omega3
Calsium
Idoform
Og multivitaminbjørner:p

Får i tillegg injeksjoner med B12 og jern. Har IBS så har for dårlig opptak av dette gjennom mat.
 
Omega-3-kapslene jeg tar inneholder også en del vitaminer. I tillegg tar jeg folat og jern. Drikker ganske mye melk, så får i meg jod og kalsium derfra.
 
De er for svære for meg, så jeg har i stedet et helt lite apotek i skuffen:

Jod
Folat
Omega3
Calsium
Idoform
Og multivitaminbjørner:p

Får i tillegg injeksjoner med B12 og jern. Har IBS så har for dårlig opptak av dette gjennom mat.
Hvordan fikk du "innvilget" jern injeksjon? Har konstant lave verdier selv om jeg tar tabletter og større mengder gjør at magen sliter (IBS). har prøvd floradix men den klarer jeg ikke få ned :depressed:
 
Hvordan fikk du "innvilget" jern injeksjon? Har konstant lave verdier selv om jeg tar tabletter og større mengder gjør at magen sliter (IBS). har prøvd floradix men den klarer jeg ikke få ned :depressed:
Legen tilbød meg det, så kan dessverre ikke hjelpe deg med det:angelic: Du burde jo få det da! Jeg har IBS-M og tabletter tipper meg over kanten så jeg blir skikkelig dårlig. Når det er sagt så har jeg fått noen svær «flotte» pigmentflekker etter jernlekkasje fordi de ikke satte injeksjonen dypt nok, så det er utrolig kjedelig!
 
Legen tilbød meg det, så kan dessverre ikke hjelpe deg med det:angelic: Du burde jo få det da! Jeg har IBS-M og tabletter tipper meg over kanten så jeg blir skikkelig dårlig. Når det er sagt så har jeg fått noen svær «flotte» pigmentflekker etter jernlekkasje fordi de ikke satte injeksjonen dypt nok, så det er utrolig kjedelig!
Ah okei, får høre med legen igjen, spesielt nå under graviditeten så er d jo ekstra ille. Kjedelig med pigmentflekker fordi de ikke klarte å stikke riktig da! :bored:
 
Back
Topp