Kaster opp av egg

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Sju måneder og kaster opp av egg. Flere som har opplevd dette? Håper ikke hun er allergisk. :(

Forsøkte eggeplomme en gang og det kom rett opp igjen. I dag fikk hun lapper av banan, egg og havremel. Hun ble sutrete (sikkert kvalm) og etter 30 min kom alt opp igjen.

Kan nok være eggeallergi ja, vil anbefale deg å få dette utredet så fort som mulig da eggeallergi fort kan bli agressiv :( har det selv og var nære ved å bli kvalt når jeg var liten....

Huff! Håper det ikke er eggallergi, men viktig å sjekke ut. Er vokst opp med en bror som ble hyperallergisk mot egg. Vi kunne ikke koke egg en gang, for dampen fra vannet var nok til å sende han på sykehus. :(

Kan nok være eggeallergi ja, vil anbefale deg å få dette utredet så fort som mulig da eggeallergi fort kan bli agressiv :( har det selv og var nære ved å bli kvalt når jeg var liten....
Huff! Håper det ikke er eggallergi, men viktig å sjekke ut. Er vokst opp med en bror som ble hyperallergisk mot egg. Vi kunne ikke koke egg en gang, for dampen fra vannet var nok til å sende han på sykehus. :(
Jeg får nevne det på sjumånederskontroll neste uke og høre hva de sier på helsestasjonen.

Jeg trodde allergi ofte gjaldt eggehvite. Hun kastet jo opp av ren plomme også. Jaja, krysser fingrene for at det ikke er det. Men som regel vokser jo barn det av seg.

Jeg får nevne det på sjumånederskontroll neste uke og høre hva de sier på helsestasjonen.

Jeg trodde allergi ofte gjaldt eggehvite. Hun kastet jo opp av ren plomme også. Jaja, krysser fingrene for at det ikke er det. Men som regel vokser jo barn det av seg.

Det er eggehvitten som er hovedgrunnen til allergi ja, men mange reagerer også på plomme, typiak for de som er hyperallergiske, jeg var det når keg var liten... Om det ble stekt vafler med egg i samme huset som jeg oppholdt meg i kunne jeg bli kvalt, så det er virkelig ikke noe å Spøke med... Jeg klarte meg fint til en alder av 15 med skikkelig allergi, det er noe som en bare lærer seg å leve meg rett og slett ;) og som nevnt over her, de aller fleste vokser det av seg... Jeg gjorde det... Kunne smake på kaker osv med egg når jeg var 15/15 og nå kan jeg spise ting med egg i, rent egg (omelett/speilegg/marengs osv) kan jeg nok aldri spise, men jeg savner ikke noe som jeg aldri har smakt ;) :p

Last edited by a moderator:
Sju måneder og kaster opp av egg. Flere som har opplevd dette? Håper ikke hun er allergisk. :(

Forsøkte eggeplomme en gang og det kom rett opp igjen. I dag fikk hun lapper av banan, egg og havremel. Hun ble sutrete (sikkert kvalm) og etter 30 min kom alt opp igjen.
Ville absolutt droppet egg ja, til du har fått sjekket.

Og ikke gi deg før du har fått henvisning videre til barnelege.

Ammer du forresten?

Back
Topp