Kaster dere fortsatt opp?

Sonne

Andre møte med forumet
Jeg er 15 uker på vei og kaster opp hver eneste dag. Hadde håpet kvalmen snart gav seg. Hvilke erfaringer har dere?

Last edited:
Frem til uke 12 kastet jeg opp tre ganger tilsammen - nå derimot, enda flere uker inn i svangerskapet er det verre enn noen gang. Særlig på kvelden, kastet opp hver dag rundt klokken åtte de siste fire dagene :( Kjenner jeg begynner å bli sliten av det. Måtte det gi seg snart hos oss begge :-)

Frem til uke 12 kastet jeg opp tre ganger tilsammen - nå derimot, enda flere uker inn i svangerskapet er det verre enn noen gang. Særlig på kvelden, kastet opp hver dag rundt klokken åtte de siste fire dagene :( Kjenner jeg begynner å bli sliten av det. Måtte det gi seg snart hos oss begge :-)
Da må du begynne å ta det mer med ro!:) kvalme på kvelden skyldes ofte for mye aktivitet eller stress på dagen! Er 17+2 nå, og har vært kvalm helt til juleferien. Nå har jeg kun vært kvalm noen minutter på morningen pga lavt blodsukker:)

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker fra November2013. Prøv akupunktur, det hjalp for meg! :) Jeg raste ned 10 kilo på halvanne måned, og det var snakk om innleggelse. Med akupunktur gikk jeg fra å kaste opp 4-5 ganger daglig til bare et par ganger i uka. :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jepp 14+1 :( dritt lei!!

Da må du begynne å ta det mer med ro!:) kvalme på kvelden skyldes ofte for mye aktivitet eller stress på dagen! Er 17+2 nå, og har vært kvalm helt til juleferien. Nå har jeg kun vært kvalm noen minutter på morningen pga lavt blodsukker:)

Kan nok ligge noe i det ja :p har blitt mye med jul, familieselskap og you name it :-) Har kun slappet av i dag, så da får vi se :D

Kan nok ligge noe i det ja :p har blitt mye med jul, familieselskap og you name it :-) Har kun slappet av i dag, så da får vi se :D
Ja, prøv det!:)

Jeg er 15 uker på vei og kaster opp hver eneste dag. Hadde håpet kvalmen snart gav seg. Hvilke erfaringer har dere?
Er i uke 16, og jeg er fortsatt kvalm nå og da denne gangen...men med førstefødte var jeg kvalm og kastet opp i 6 mnd dessverre. Jeg prøvde alt, og ingen ting hjalp. Det var snakk om innleggelse for jeg var så uttørret. Plutselig en dag gikk det over...og da tror jeg at jeg spiste for et helt år, for jeg var så sulten. Jeg gikk opp MANGE kilo på de siste ukene, så det har jeg i bakhodet nå...vil ikke ha den vektøkningen igjen :-/

Jeg gikk på kvalmestillende, fikk "kvalme-massasje", lå på venstre side osv osv...massevis av råd her og der, men det eneste jeg endte opp med var å prøve å få i meg rikelig med vann, slik at jeg hadde noe å kaste opp. Spis sakte når du spiser noe. En bit, og vent å se om du klarer og holde på den...så neste, og så neste. Bruk laaaang tid når du spiser og tygg maten godt...
God bedring <3

Det ga seg i uke 15-16, men er fortsatt kvalm i perioder og kaster opp, men ikke på langtnær så ille som det var heldigvis <3

Back
Topp