Kasta inn håndkle på jobb

Mammsen3

Flørter med forumet
Var hos legen forrige uke for å få kvalmestillende, hun ville sykmelde meg men jeg nekta og ville prøve mer. Men nå innser jeg at det går ikke. Jeg spyr, har migrene og skjelver når jeg må stå lengre enn 3min. Det viktigste nå er å klare å være mamma når barna mine kommer hjem fra bhg og skole.

Men herregud så flaut jeg syns det er
Syns det et dødsflaut å være sykemeldt så tidlig og får så dårlig samvittighet. For jeg var det med forrige også, hun er nå 18mnd. Mens samboer sier at det er ganske dumt av meg å føle det sånn, for jeg fungerer jo ikke.... jobber i barnehage, så har ikke akkurat en stillesittende jobb heller.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, følte vel bare for å syte litt og få litt "sympati" [emoji85][emoji85]

Man vil jo ikke være syk når man er gravid, men noen ganger blir det slik og det må man bare akseptere.:) det går jo over og det er jo trivelige omstendigheter.
Ta vare på det selv og ikke ha dårlig samvittighet for det.:)

Er også sykemeldt, må det for å fungere og min lille gutt forstår heller ikke hvorfor mamma er så rar så han fortjener å få litt mamma og da må man være litt i form. Akkurat nå er den lille i magen og småen viktigere enn jobben.
Tenk på at det bare er en kort periode...

Det virker som at du virkelig har prøvd men det har ikke vært så lett. Du sier det er tidlig å være sykemeldt, men jeg tror egentlig det er vanlig å være det de første 12 ukene på grunn av kvalme. Så det er ingenting å skamme seg over [emoji4]

Får bare håpe at du snart blir bedre i formen og at du kan komme tilbake til jobb. Jeg er selv sykemeldt for første gang i livet. Sliter med ekstrem svangerskapskvalme selv og det er ikke sjans for at jeg kunne gått på jobb i den tilstanden her. Tror kollegaene mine ville trodd det hadde vært noe alvorlig galt med meg om jeg hadde tvunget meg på jobb nå. Jeg tror ingen ville likt å jobbet med meg heller når jeg ikke ville vært i stand til å gjøre jobben skikkelig.

Er ingenting å skamme seg over å være hjemme når man er syk [emoji4] Ønsker deg masse god bedring!

Last edited:
Jeg har vært sykemeldt siden jeg var 5 uker, spøy og kasta opp fra 3 uker. Så måtte fortelle veldig tidlig på jobb at jeg var gravid :P når jeg fløy på do og spøy hele tida og ikke klarte være med i lunsjen følte jeg jeg måtte si noe. Også blei jeg jo sykemeldt da..

Man får jo ikke gjort noe med det, og samfunnet vil at vi skal få barn. Vi gjør en kjempejobb med gravid og fødsel og barseltid så vi bør IKKE ha dårlig samvittighet. Hør på kroppen <3

Slutt å ha dårlig samvittighet pga det. Jobber selv i bhg...og det går ikke an å være sammen med barn og kjempe med kvalme eller oppkast hele tiden. Jeg sitter hjemme og..jeg har prøvd 3 uker med ekstrem kvalme...det var bare tull..ingen drar nytte av det..verken du eller barn:) og andre voksne rundt ble bare irritert av det. slapp av og når du føler deg bedre går du på jobb igjen.. bhg er et krevende arbeidssted:)

Takk for gode ord [emoji173] er sjeleglad nå for valget mitt, for jeg fungerer så vidt her hjemme [emoji85] er siste gang jeg får gravid, skal jobbe resten av livet. Så får bare "nyte" det [emoji85]

Takk for gode ord [emoji173] er sjeleglad nå for valget mitt, for jeg fungerer så vidt her hjemme [emoji85] er siste gang jeg får gravid, skal jobbe resten av livet. Så får bare "nyte" det [emoji85]

Sykemelding er for situasjoner der du er for syk til å jobbe. Så enkelt er det. Det er kjempeslitsomt å være gravid og det er ikke noe du later som eller gjør med vilje, så det er ingen grunn til å være flau!

Kjenner veldig på dette selv. Jeg jobber fremdeles. Men kjenner at det ikke er optimalt verken for meg eller jobben da jeg er konstant kvalm og trøtt.

Back
Topp