Kasta dukka si i do...?

Mariamamma

Forelsket i forumet
Ja, jenta si dukke ble kasta i do (av minsten, selvsagt...). Typen liten dukke med hår og klær. Jeg la dukka øyeblikkelig i varmt såpevann, men er det egentlig aktuelt å vaske den? (Toalettet vaska jeg i går, så det var ikke sånn fryktelig skittent akkurat. Men det er jo...ja, et toalett...:( )

jeg hadde nok kastet den!
har kastet noen ting som har gått i toalettet her rett og slett fordi det er et toalett!
selvsagt synd hvis det var en dyr dokke :(
når slike ting skjer så har jeg vist snuppa hva som skjer med tingene og har ikke hvert noe i toalettet på en god stund heldigvis!

Jeg hadde nok tatt den i vaskemaskin evt tatt klor i bøtta den ligger i nå og i vaskemaskin etterpå. I en vaskepose. Om du vasket do i går og det blir vasket godt, så ser ikke jeg noe anderledes på det enn at hun hadde bæsjet og tisset seg ut, man kaster jo ikke alt pga det heller. Man vasker det. Har havnet det en duplo i do, den vasket jeg først for hånd, så i oppvaskmaskinen og deretter tok jeg håndsprit på den. Hun leker fortsatt med den og har ikke bært preg av det.

Siden toalettet var så og si nyvasket ser jeg ikke noe problem i å vaske den. Det vannet som spyles i do er jo faktisk rent...

Takk for svar dere! Jeg er egentlig ikke sånn hysterisk bakterie-redd, men akkurat toalettet har man liksom litt...hva skal man si..respekt for... Men jeg tror jeg skal gjøre som en foreslo - legge dukka i en vaskepose og kjøre en lett maskinvask etter bløtleggingen. Dette pga. håret, særlig, som jeg tenker er litt vanskelig å få rent ved håndvask, kanskje...

Tror nok det er mer bakterier og ulumskheter på dørhåndtak enn nedi selve do. I selve skåla er det renere enn under fingerneglene, faktisk renere enn servanten. Det er under setet og setet i seg selv som er bakteriegrobunn.

Hadde bare vasket av den jeg :)

Hadde nok tatt den i maskina ja. Vi har også en liten en som elsker å kaste ting i do. I går kastet han joggeskoen min i do ;-)

Den fikk en runde i maskina den også ;-)

Back
Topp