Karving og grynting

Juli15/juni18

Flørter med forumet
Har en gutt på 5 uker. Når eg amme han på natta sove han ved brystet. Så snart som eg legge han over i senga si begynne han å grynte og karve heilt forferdelig. Eg får ikkje sove då og flytte inn på gjesterommet til neste amming og faren ligger på soverommet med han. Men når han får sove ved siden av meg uten flytting så er det ingen grynting. Flere som oppleve det? Hvordan er det med raping på natten forresten?

Vet ikke ang gryntingen, men her prøver jeg å få rap til alle måltid, også om natten. Er ikke alltid det kommer :)

Her er det mye gryntning og fekting, men ligger i egen seng. Er hun trøtt nok roer hun seg fort, ellers må jeg ta henne opp og gå litt med henne. Ofte begynner hun med den gryntingen og fektingen en god stund før hun våkner, Jeg er da våken en god stund før henne.

Samme her, er ofte sånn på dagtid når han sover i kurven eller vogna si også.

Raping etter hvert måltid bør man gjøre på natten også ;)
Kanskje han kaver fordi han må rape? Eller vil ha nærhet og kos?
Har du vurdert å la han sove med deg om natta?

Raping etter hvert måltid bør man gjøre på natten også ;)
Kanskje han kaver fordi han må rape? Eller vil ha nærhet og kos?
Har du vurdert å la han sove med deg om natta?
Ja men når eg ta han opp for en rap på natta er han jo lysvåken igjen.
Sove ofte med meg fordi eg sovna med amming og "glemme" å legge han øve i senga da men så våkner eg og ligge jo så ubehagelig og får ikkje sove skikkelig

Slik er vår 5 uker gammle gutt også[emoji85] eller her er det mersom at han ligger å «tar i» (for å bæsje liksom)... får så vondt inni meg for han for det virker som det er vondt eller han har ubehag men han sover godt men jeg blir liggende våken og høre på det... men om han får ligge inntil meg sover han som en stein og ingen «ulyder»[emoji85]

Jeg tror de lager de lydene for å søke kontakt. Hvertfall sånn med min. Raper henne ikke på natten. Kun dagen. Så hver morgen er amming med masse promping. Hihi

Opplever det samme. Han sover ved siden av meg. Han roer seg når vi ammer. Så hvoz han sover godt etter amming (som han stort sett gjør), så lar jeg han bare sove. Men om han fortsetter meg kaving / grynting tar jeg han opp og får ut en rap. Så ser an litt. :)

Samme her med frøkna vår. Hun sliter mye med luft og mageknip. Men sovner hun som en stein etter amming på natta legger jeg henne bare over i sengen sin. Om hun da begynner å grynte eller kave tar jeg henne opp for å få rapet. Som regel sovner hun på puppen de første to ammingene og på morgenkvisten må jeg ha hun hos meg etter amming, ellers får ingen av oss sovne igjen.

Før vi fikk første kjøpte vi en 180cm bred seng så det skulle være mulig å ha baby i senga og likevel plass til å sove behagelig. Nå har jeg dessuten Bedside-crib inntil min side, så da blir det ekstra plass og dessuten kan hun ikke falle ut om hun ligger på yttersiden av meg.

Så hun blir liggende på den siden jeg sist amma henne på (så neste gang hun våkner løfter jeg henne over på andre siden før jeg ammer henne), jeg døser meg gjennom ammingen og sovner fort etterpå. Hun ligger ganske tett inntil meg, for hun er avhengig av å kjenne at jeg er der, men jeg passer på at dyna mi er ganske langt unna henne, hun har bare et teppe over beina, og puta mi er tempur så den er heller ikke skummel for henne fordi den er så fast/hard (hun ligger uansett ikke inntil den da).

Jeg sover godt ved siden henne, det er noe veldig søvndyssende med en sovende baby inntil/oppå seg. ❤️

Om jeg skulle prøvd å flytte henne bort fra meg etter amming hadde det blitt mye dårligere nattesøvn for meg, og med en treåring som våkner kl 6, må jeg ta all søvnen jeg kan få om natta :P :)

Jeg raper ikke om natten, jeg sovner som regel under amming, ellers så bare flyttet jeg meg litt bort fra hun når hun er ferdig.
Har kastet sambo og snusen på gjesterommet, så har stor plass i senga :)

Back
Topp