Karpaltunnelsyndrom

Frk. Drops

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Har fått karpaltunnelsyndrom i høyre hånd. Gjør vondt ut i fingrene, og om natten våkner jeg spesielt at det gjør vondt fra albuen og ut i fingrene. Vondt å bøye fingrene. Funker litt å ligge med hånden høyt. Spurte legen på sist kontroll om det var noe som kunne hjelpe, men fikk bare beskjed at det ikke var så mye enn å vente til etter fødsel. Er det noen her som har eller har hatt karpaltunnelsyndrom og hatt noe behandling eller noe som hjelper på? Føler meg litt hjelpeløs når hånden ikke helt fungerer som den skal, også er det høyre hånden som jeg bruker mest.
 
Jeg har det i begge hendene - er nå litt varierende hvor vondt det gjør og hvor mye de sover! Men det hjelp litt med sånn støtteskinne for meg (kjøpt på apoteket). Ellers mye tøying/bøying med fingrene både på morgenen og om natten... Beste medisin er alikvel og føde har jeg skjønt o_O:p
 
Jeg har det i begge hendene - er nå litt varierende hvor vondt det gjør og hvor mye de sover! Men det hjelp litt med sånn støtteskinne for meg (kjøpt på apoteket). Ellers mye tøying/bøying med fingrene både på morgenen og om natten... Beste medisin er alikvel og føde har jeg skjønt o_O:p
Har hørt det skal hjelpe med skinne. Får prøve det og se om det hjelper litt på. Også får jeg håpe jeg ikke går på overtid og han kan melde sin ankomst snart :hilarious: termin 28 februar. Så synes han kan komme nå.
 
Har hørt det skal hjelpe med skinne. Får prøve det og se om det hjelper litt på. Også får jeg håpe jeg ikke går på overtid og han kan melde sin ankomst snart :hilarious: termin 28 februar. Så synes han kan komme nå.
Forhåpentligvis trenger du ikke skinne så lenge da nei! Får håpe det gir seg etter fødsel!! Jeg tok. På skinne på natta, men våknet noen ganger at det var vondt igjen, og da måtte jeg enten ta den av, løsne litt og ha litt pause før den gikk på igjen;)
 
Har også karpaltunellsyndrom, beste medisin er å føde... Synes det er værst på morgenen, og spesielt i høyre hånd hvis jeg har ligget på høyre side.. Ikke prøvd skinne, men samboer masserer og klemmer forsiktig der det prikker mest, hjelper hvertfall der og da.
 
Jeg har også dette i begge hender, og har hatt det siden før jul. Har prøvd både massasje og kiropraktor, men ingenting hjelper. Så er nok dessverre bare å få fødet som forhåpentligvis hjelper.
Jeg er nummen i fingrene hele tiden, og om morningene er de skikkelig stive og vonde. Gleder meg til å få tilbake fingrene, at det skal bli behagelig å vaske håret, smøre seg og ikke minst brette disse små klærne:p
 
Har også dette. Fikk beskjed fra jordmor at det kunne hjelpe med slike skinner som @Gullskatten<3 nevner, som vil avstive håndleddene og dermed utsette nervene for mindre trykk, men kjenner at jeg ikke er såå plaget at jeg gidder å bruke penger på disse skinnene for de siste max 3-4 ukene :p
 
Fikk kjøpt meg skinne idag. Synes det hjalp på,
Men kjenner det gjør vondt i fingrene når jeg tar den av igjen.
 
Jeg investerte i skinne ikke så lenge før forrige fødsel. Brukte den etter fødsel også fordi det tok noen måneder før jeg ble kvitt plager. Ikke st det hjalp spesielt men det var noe bedre.. heldigvis har jeg ikke fått det denne gangen men jeg hadde gått til kiropraktor i tilfelle.
 
Back
Topp