Karpaltunnelsyndrom

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei!

Flere her som har dradd på seg karpaltunnelsyndrom i hendene her?

Jeg sliter så ekstremt med det i høyre hånden, det gjør vondt langt oppover armen og håndleddet er så og si ubrukelig. Smertene i fingrene er ingenting sammenlignet med håndleddet. Det låser seg plutselig og kan være helt låst i timesvis...
I venstrehånden er det kun fingrene som er problemet og det er veldig overlevbart.

Har dere noen gode tips?
Går jo forhåpentligvis over ved fødsel men jeg har to måneder igjen og sliter alvorlig..
Legen visste ikke så mye om tilstanden og ellers sier bare alle at det går over ved fødsel men det føles til å bli verre for hver dag.
Sover med skinne på natten uten at det har noe særlig effekt på annet enn at hånden ikke sovner :p

Min samboer hadde det i begge hender. Ikke på grunn av graviditet da. Men når du først har fått det går det ikke over av seg selv. Kanskje det blir litt bedre etter fødsel. Jeg vil tro du må inn å operere ved en senere anledning.

Hei!

Flere her som har dradd på seg karpaltunnelsyndrom i hendene her?

Jeg sliter så ekstremt med det i høyre hånden, det gjør vondt langt oppover armen og håndleddet er så og si ubrukelig. Smertene i fingrene er ingenting sammenlignet med håndleddet. Det låser seg plutselig og kan være helt låst i timesvis...
I venstrehånden er det kun fingrene som er problemet og det er veldig overlevbart.

Har dere noen gode tips?
Går jo forhåpentligvis over ved fødsel men jeg har to måneder igjen og sliter alvorlig..
Legen visste ikke så mye om tilstanden og ellers sier bare alle at det går over ved fødsel men det føles til å bli verre for hver dag.
Sover med skinne på natten uten at det har noe særlig effekt på annet enn at hånden ikke sovner :p
Jeg har fått det, men ikke på langt nært så ille som det du beskriver.
Her er også høyrehånden verst, med ubehag/vondt om natta og morgenen spesielt. To av fingrene er visne liksom.
Har dessverre ikke noen gode råd å gi.
Håper det gir seg for deg etter graviditeten, men helst før da❤️

Det kan fint gå over, gravide og feks frisører er veldig utsatte for det. Jeg var begge deler for noen år siden, å når svangerskapet var over ga smertene seg også :)

Min samboer hadde det i begge hender. Ikke på grunn av graviditet da. Men når du først har fått det går det ikke over av seg selv. Kanskje det blir litt bedre etter fødsel. Jeg vil tro du må inn å operere ved en senere anledning.

Jeg har hatt det i begge hendene, ikke i svangerskap da. Men var lite som lindret. Brukte skinne om nettene, og måtte holde i noe kaldt når jeg våkna med dovne hender for at de skulle kvikne til igjen. Brukte ammepute når jeg satt i ro, var deilig å hvile hendene. Smurte med orudis gel på resept, men vet ikke om det funker når du er gravid. Jeg opererte begge hendene og ble kvitt problemet. Men hører at de aller fleste blir kvitt det av seg selv etter svangerskap. Men to mnd er jo lenge. Lykke til <3

Back
Topp