Karpaltunnelsyndrom?

AnnemorS

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
De siste 2-3 ukene har jeg slitt veldig med at håndleddene mine blir ekstremt vonde i løpet av natten, og at jeg ofte får stikkinger i hendene på dagtid (sånn type følelse av at hendene "sover"). Har googlet litt og kommet raskt frem til at jeg kan ha fått karpaltunnelsyndrom. Noen andre som har erfaringer med dette? Skal til jm og lege i morgen så tenkte å ta opp med de også, men er det noe man kan gjøre for å lindre dette?
 
Jupp, har samme erfaring som deg. Fikk ingen hjelp hos lege/jm dessverre :/
 
Jeg også har.. Legen min sa det var fint lite dei kunne gjør :/ mest sannsynlig fordi jeg er hoven i hendene. Jeg har på skinner om natta, om handleddet ligg i bøy sovner den - veeeeldig ubehagelig!
 
Jeg har, ble operert for det i juni å ble myyye bedre[emoji4] Var helt dovnet bort i armen hver morgen og tok 1-2 timer før det ble bedre. Sov veldig dårlig, mye vondt å lite blodsirkulasjon. Operasjon i lokalbedøvelse selvfølgelig.
 
Jeg har en bekjent som fikk operasjon, mwn det er nok ytterste konsekvens.
Å sove/bruke håndleddsstøtte er nok det som raskt kan hjelpe ganske raskt. Ikke fikse kanskje, men lindre.
Og så er det jo kort tid igjen!
 
Sambo har operert pga det. Han mistet også kraft i hånda sånn plutselig når han skulle løfte ting. Litt upraktisk at henda svikter når man er alene utpå havet [emoji28]
 
Jeg fikk snakket med jordmor om dette i dag. Og hun nevnte ikke noe lindring. Men hun regnet med at det nok går over etter fødsel da det mest sansynlig er pga. svangerskapet. Jeg våkner aldri med dovne hender, bare vonde håndledd, men dovningen kommer gjerne hvis jeg strikker, men går fort over bare jeg stopper å strikke og beveger litt på fingre og håndledd.
 
Tror nok jeg hadde det tidligere i svangerskapet, men det gav seg heldigvis en del.
Har ikke hatt vondt eller følt at hendene sovner på noen uker.
 
De siste 2-3 ukene har jeg slitt veldig med at håndleddene mine blir ekstremt vonde i løpet av natten, og at jeg ofte får stikkinger i hendene på dagtid (sånn type følelse av at hendene "sover"). Har googlet litt og kommet raskt frem til at jeg kan ha fått karpaltunnelsyndrom. Noen andre som har erfaringer med dette? Skal til jm og lege i morgen så tenkte å ta opp med de også, men er det noe man kan gjøre for å lindre dette?

Huffda! Ikke noe kjekt med smerter! Håper du får god hjelp hos lege/jordmor, og at du kommer deg raskt! :)
 
Hadde det slik med forrige mann og har det nå også. Ble heldigvis bedre etter fødsel :) Ingen hjelp å få ellers fikk jeg beskjed om foruten å tøye litt
 
Om natten sover jeg med skinne og når jeg strikker og kjenner at fingrene blir "borte" tar jeg en pause og beveger litt på fingre og håndleddet:happy:

Jeg har et annet problem med det andre håndleddet. Jeg opplever ofte at tommelleddet som sitter i håndleddet ofte låser seg og det gjør kjempe vondt:( Har fortalt leger og jordmødre om det, men får egentlig ingen respons på det. Det jeg lurer på er om det kan være det noe av det samme? Tror dette også kommer av væske i kroppen og det er verst om natten...
 
Om natten sover jeg med skinne og når jeg strikker og kjenner at fingrene blir "borte" tar jeg en pause og beveger litt på fingre og håndleddet:happy:

Jeg har et annet problem med det andre håndleddet. Jeg opplever ofte at tommelleddet som sitter i håndleddet ofte låser seg og det gjør kjempe vondt:( Har fortalt leger og jordmødre om det, men får egentlig ingen respons på det. Det jeg lurer på er om det kan være det samme? Tror det kommer av væske i kroppen og det er været om natten...

Det hørtes ikke noe digg ut[emoji17] Får håpe det bare er sånn graviditetsproblemer.
 
Hadde karpaltunnel i 1.graviditet (ikke merket v 2. og 3.graviditet) Jordmor henviste meg til sykehuset, fikk raskt time og skinne til å ha på hånda om natta. Gjorde at den ikke dovna bort. Gikk over av selg selv heldigvis hos meg :)
 
Back
Topp