Karpaltunelsyndrom symptomer i hendene

NinjaB

Første møte med forumet
Hei, er det flere som sliter med såre og vonde hender og fingre? Spesielt på morgnen? Er i uke 38+2 i dag og har hatt såre hender i flere uker, og slet med det samme med førstemann.
Men hører få som snakker om det, så er nysgjerrig på om det er flere opplever det samme.

Lurer kanskje på om jeg har det. Fingrene er plutselig blitt stive og vonde å bøye.

Hei, er det flere som sliter med såre og vonde hender og fingre? Spesielt på morgnen? Er i uke 38+2 i dag og har hatt såre hender i flere uker, og slet med det samme med førstemann.
Men hører få som snakker om det, så er nysgjerrig på om det er flere opplever det samme.
Jeg hadde det forrige svangerskap. Vondt i håndleddene og fingrene. Så jeg måtte til fysio og gjorde øvelser. Det gikk over etter fødsel.
Men denne gangen har jeg ikke fått (bank i bordet). Fysio mente kanskje jeg hadde fått behandling på skuldrene og avspenning kanskje hjalp.
God bedring!

Så bra at det har hjulpet. Legen min lurte på om jeg ønsket skinner til å sove med, men smertene i fingrene og hendene forsvant 1 til 2 dager etter fødsel sist, så håper på det samme nå. Men hører veldig få snakke om de plagene, og legen som fulgte meg opp i 2020 tok det ikke på alvor. Så følte meg ikke hørt.

Jeg fikk det med førstemann, - våknet med fingre som var stive og vonde klør som jeg måtte «knekke opp» om morgenen for å kunne bruke dem. Hendene mine dovnet og bort hvis jeg f.eks. satt med dem i fanget en stund, så når vi skulle kjøre litt langt hadde jeg hendene oppå en pute for at de ikke skulle dovne vekk.

Det hjalp litt med kompresjonshansker om natten, men endte med å droppe det til slutt fordi hendene uansett var stive om morgenen.

Ingen som satte det i sammenheng med håndleddet, så fikk ikke skinne e.l. som behandling, men etter fødsel fikk jeg vondt i håndleddet på venstre hånd. Alle sa det kom til å gå over etter en stund og ikke var uvanlig, men jeg hadde vondt i over et halvt år, før det til slutt ga seg. Har ikke skjedd denne gangen, er 36+1 nå, så håper jeg slipper unna!

Back
Topp