karpal-tunellsyndrom

Gullet

Blir kjent med forumet
Lurer på hvilke erfaringer dere har med karpal-tunellsyndrom etter fødsel.
Når avtar det?
Hvis det ikke avtar, når skal en begynne å bli litt bekymret? :-)

Jeg fødte for 5 dager siden og går ennå å venter på å få tilbake følelsen i 2 fingrer :-)

Jeg hadde dette i graviditeten, i veldig stor grad!
To uker siden jeg fødte, er mye bedre, slipper å gå med skinner, klarer å smøre mat og pusse tenner - MEN , fortsatt dovner de bort hvis jeg holder på med det samme i flere minutter. Alle fingrene er ømme fortsatt. Så tar tid hos meg i allefall!

Min gutt er elleve dager og det har blitt litt bedre, men ikke borte. Merker det mest på natten og morgenen og kun i langefingeren. Ikke de andre fingrene lenger. Håper det gir seg snart

Gutt des. 11
Gutt aug/sept. 14

Fint å høre ar d et ikke bare er meg :-)
Oppdater meg gjerne på når det forsvinner hos dere.
Jeg hadde 3 fingre som var helt borte, en har jeg fått full følighet tilbake i, en prikker d litt i og langfingren prikker d maase i. D
E var helt borte :-)

Det avtar vel når det verste av vannet i kroppen er borte. Men det er bare noe jeg tror. Gikk ned ca 21 kg de første fjorten dagene og karpal tunnel syndromet endret seg: istedenfor dovne fingre fikk jeg håndledd som låste seg. Spesielt etter jeg har sovet. Fått kul på hvert håndledd. På skjelettet. Jeg må trykke på dem for å låse opp og få bevegelige håndledd. Gått til ortoped. Det skal visst hjelpe m kortisonsprøyte. Men ammer, så må vente. Og jeg er også skeptisk til kortison generelt, så .. Men nå 8 uker etter fødsel avtar også dette ser det ut til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Flott med egen tråd om dette. Har dovne armer og fingre hele døgnet nå, og håper det blir borte raskt etter fødsel. Men da vet jeg at føligheten kan komme tilbake litt etter litt... :gen014

Da er vi kommet til 4 uker etter fødsel og føligheten er tilbake i alle fingrene. Når jeg blir skikkelig ivrig i strekkinga, så kan eg få litt prikking ytterst i langfingeren, men går over så snart jeg rister på hånden. Håper det forsvinner helt!!!!

Da er vi kommet til 4 uker etter fødsel og føligheten er tilbake i alle fingrene. Når jeg blir skikkelig ivrig i strekkinga, så kan eg få litt prikking ytterst i langfingeren, men går over så snart jeg rister på hånden. Håper det forsvinner helt!!!!

3 uker etter fødsel her, og mye bedre nå. Merker det litt om morgenen, men går seg fort til når jeg kommer i bevegelse. Har nok fortsatt litt anstrengte skuldre under amming som kan gjøre at det henger litt ekstra i.

Back
Topp