Karnevalkostyme til små barn

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Har dine små barn vore på karneval? Kva har dei på seg? Tutta her brukar 86, men finn jo ikkje kostymer under 3 år... (Og nei, eg kan ikkje sy sjølv, då blir det ikkje ferdig før til neste århundre:p)

Bestille på nett? Både H&M og Lindex har hatt "kostymer" til de små

Bestille på nett? Både H&M og Lindex har hatt "kostymer" til de små
Har leita litt her og der. Men ikkje funne noko. Eller dvs, eg fann Ole Brum-kostyme ein plass, men då var det kun 80 eller 104. :)

Hva med å kle i helsvart og lage/kjøpe noen ører? =katt

Kle i brunt og lage/kjøpe ører?=bjørn

Kle i skjørt eller kjole og kjøpe prinsessekrone så er hun prinsesse:)

Her er det ikke karneval før i mars:)
BR leker har kostymer til mindre barn...kjøpte en dinosaurdrakt til minstemann i str 92:)

Hva med å kle i helsvart og lage/kjøpe noen ører? =katt

Kle i brunt og lage/kjøpe ører?=bjørn

Kle i skjørt eller kjole og kjøpe prinsessekrone så er hun prinsesse:)
Enig i disse forslagene! Forskjellige dyreører får man kjøpt på hårbøyler der de ellers selger kostymer nå (lekebutikker og Nille osv)

Har kjøpt til guttungen i str.92 på toysrus:)De er jo litt store, men det går.
Du klarer jo lage en enkel kostyme, for eks katt også? For eks være helt svartkledd, elr hvit og svart. Hale av piperense og håbøyle hvor du lager ører av eggekartong for eks.

Last edited:
Ringoshop bruker ha.
Lekmer.no
Toysrus.no
Europris og mener jeg at jeg har sett det på.

Eller Finn.no:)

Br leker hadde mye til de minste.

I fjor kjøpte jeg marihønekostyme på br leker, tror jeg kjøpte i str 98 selv om hun var str 80. Litt stort, men gikk greit :)

Da hun var 2 år var hun ku, kjøpte kostymet på en lekebutikk. Neste år var verre, da var hun for stor eller for liten for alle kostymene i butikken. Kjøpte et englekostyme på nille som jeg klippet overdelen av slik at vi brukte tyllskjørtet og vingene.

Alternative kostymer som man lett kan ordne selv uten noe særlig sying er jo f.eks. marihøne (røde klær og lim på svarte flekker på ryggen + hårbøyle med antenner), pirat, troll, engel, fe, og sikkert mer til.

I år har jeg kjøpt ferdig sett med museører og hale, kler ham i grå strømpebukse og grå genser. Og en får katteører og hale, og kler ham i sorte klær, så blir de katt og mus :)

Her skal de lage kostyme i bhg i år, ellers har min mor sydd til han tidligere når han var mindre :)

Jeg mest bestilt fra ebay når de har vært så små tror jeg. Det er verdt å prøve kostymene på br-leker da, for de er utrolig små i størrelsene. Noen dyrekostymer blir bare søtere når de er bomsete store også. :) Ellers har i alle fall extra-leker en god del tilbehør som kan bli et kostyme i seg selv. En sjørøverhatt, øyelapp, kikkert og sjørøverflagg er mer nok til å gjøre en ivrig sjørøver ut av et barn i dongeri og vanlig genser. Mine har også gått på karneval i drakter / pysjer fra h&m, de har alltids noe superheltgreier eller lignende.

Back
Topp