Karneval

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Skal barna på karneval? Hva skal de kle seg ut som? 

Jeg kan sikkert få prisen for årets sløveste mamma, for jeg hadde helt glemt karnevalet. Nå ble det litt travelt, og jeg må få kjøpt kostymer til barna i morgen.

Minste skal ha til fredag, han skal være Sabeltann. Eldste skal ha neste onsdag, han har ikke bestemt seg ennå.

Du rekker vel fint det fortsatt, men dere har ikke noen utkledningsklær da?

Amelia er veldig glad i å kle seg ut og har endel sett hjemme allerede, så vi kjøper ikke noe nytt nå. Hun skal være en fe i Tingeling i barnehagen i morgen. Og på dansinga på kvelden er det også karneval og da skal hun være prinsesse :)

Hun har to Disney-kjoler (prinsesselignende) som hun fikk til jul/bursdag av onkler og tanter, så det blir nok en av disse. Ellers stresset jeg rundt og kjøpte Rødhette-kostyme den 23. februar i fjor som fortsatt passer. Natt til den 24. (da karnevalet skulle være) spøy hun i senga og ble derfor hjemme fra barnehagen (fikk aldri brukt kostymet annet enn her hjemme med meg). Så gikk vannet mitt, og samme kveld ble Luna født. Kommer ikke til å glemme den dagen med det første:)

Her i bhg skal de har Sjørøverfest på slutten av mnd, så har kjøpt et (altfor stort) sjørøver kostyme. Har ikke begynnt å sy det inn enda, får vel få fingen ut... :p

Men det er "vanlig" karneval i morgen også, så aner ikke hva han skal ha på seg da :S får sende gubben ut på shopping, jeg koser meg på sofaen med influensa :D

Barnehagen har karneval hvert år!
Men de står for utkledning, og det er jeg egentlig veldig glad for (med en guttunge som fort kunne blitt livredd mange av utkledningene!).
I fjor hadde de Indrani-tema da de drev mye med det. T ble syk, men de skulle kle seg i indiske klær som de hadde malt på selv (vi leverte hvit strømpebukse og t-skjorte noen uker før).
I år har jeg ikke helt fått med meg hva de skal...

Da har jeg fått meg en liten løve. Eller så veldig liten er han visst ikke, for han måtte ha str 116. Han hadde vokst ut av alt vi hadde i kle-seg-ut-kassen. 

almara: Kjedelig for Alma som var syk, men du har kanskje fått tidenes beste karnevalsminne?

Juli Spire: God bedring! Håper du snart blir bedre. :)

Fru H: Så utrolig praktisk. Blir spennende å se hva de skal være i år. :)

I barnehagen til MAthilde er det hattefest (hold-på-hatten-fest) - det er jeg utrolig glad for så slipper vi å ordne kostyme!
Barna lager hver sin hatt:)!

I vår barnehage er det karneval i morgen. Linus skal (SELVFØLGELIG!) være kaptein sabeltann. han har sikla på den kaptein sabeltannjakka i evigheter, men jeg syns 500kr for en slik er helt sinnsykt. 
Men så var jeg og Linus innom toys'r us her for noen uker siden, og som vanlig sprang han rett bort til den, og jammen var den ikek satt ned til 100kr!!!! Såklart skulle han ha den. Gjett hvem som gikk LYKKELIG ut av den butikken :D Den er riktignok str 6-8år for det var den eneste de hadde, men vi bretter opp armene så går det bra. han har den på hver eneste dag. 

Viljar skal være hund. hadde en sånn heldress liggende etter Linus med hundefjes på hetta. er vel en dalmatiner det skal være :) 

Det er alltid like bra med salg.  Men du, har jeg ikke sett bilde av Linus som kaptein sabeltann tidligere? Tydelig at det er favoritten hans. 

Lillesøster arver uten protester et kostyme som Felix har hatt tidligere også, det er lettvint med småsøsken. Viljar må tydeligvis forberede seg på mange år framover som kaptein Sabeltann.

Back
Topp