Karneval i barnehagen

Vaniljeisen

Elsker forumet
Hei jenter..har dere noen tips å komme med?
Det skal være karneval i barnehagen til snuppa på fredag, og jeg fant ut da først idag at de skal kles opp hjemmefra...
SÅ er det noen som har noen lure tips til kostyme som enkelt kan lages av det man har hjemme?
Jeg kan IKKE sy..så det kan ikke være noe avanserte greier, he he.
Men vil ikke at hun skal være den eneste uten kostyme liksom--De sa i barnehagen at noen kom med kostymer og andre ikke...

En liten kattepus.

Lag ører av papp og tøy som limes på. lim med dobbelsidig tape på en hårbøyle.
lag en hale av noe tøy som du fletter og trokler fast i en strømpis. ha matshende farger på body og strømpis som ører og hale. så sminker maler du en sort nese og vær hår i ansiktet:)

På Lindex har de hele drakter - kanin og drage bl.a. som ikke koster noe særlig. Husker ikke akkurat, men tror de koster mellom 100-150. Også har de vel kostymer på nille som sikkert ikke er så dyre.

Hvis du bor i nærheten av ikea har de jo mye rart der. Før hadde de ihvertfall mange "masker" - Lue + "briller" (f.eks. blomst, bie, drage ++). De kostet under 50 kroner [:D]

Jeg kjøpte marihøne kostyme på br leker til 149. Ellers kan du jo ta en hvit body og strømpis og male svarte flekker på det så kan det bli ei ku..

Tusen takk for gode tips jenter.
Nå ser d ikke ut for at det blir karneval likevel, for snuppa kom hjem fra barnehagen idag med feber. Er jo typisk. Hun har mer eller mindre vert syk siden nyttår..kun noen dager innimellom bra, før neste økt er på plass..Kunne godt fått vere frisk pittelitt iallefall!!

Jeg gjorde det så enkelt at jeg kjøpte en prinsesse krone for 19kr, og så tar vi på bursdagskjolen... Vips så har vi en ekte prinsesse gitt! Kjøpte et armbånd og kjede i friske farger som hun kan bruke senere også[:)]

Så de hadde mange rimelige kostymer på Ekstra leker, men jeg gadd ikke å gjøre noe mer ut av det, nå som hun er så liten og ikke skjønner noe av det...

ORIGINAL: |Teposen|

ORIGINAL: FrøkenLøken

er det bare barnehagen vår som ikke skal ha karneval?[8|][&o]

ja d tror jeg jammen meg..

Daniels sin barnehage skal heller ikke ha karneval.....

Back
Topp