karneval i barnehagen!

Melek :)

Glad i forumet
det er snart tid for karneval,hva skal barnet/barna dine ha på seg?? evt link til hva dere kjøper,eller lager dere selv?del gjerne tips her:)

Gutten min har bestemt at han skal være en tiger, så tenkte å lime sort filt på noen oransje klær og lage hårbøyleører og en hale til :)

så langt har jeg ikke tenkt, regner med at eldste skal være prinsesse i hvertfall ..

Største var en pusekatt i fjor. Hadde laga maske i gips i bhg da, så jeg fant passende klær, laga hale og laga puseører.
Minste har ikke vært enda, i fjor var hu syk når det var. Så satser på dette året ja :)

Her går vi nyttårsbukk,så bruker de samme klærene til karnevalet i barnehagen,eldste skal da være løve(simba)
og yngste bie(zumzum)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

I fjor var mini elefant baby men hva han skal være i år vet jeg ikke enda..

I år skal jeg invistere i Kaptein Sabeltann kostyme! det er vist det helt store nå om dagen. Han har bursdag snart også, og da vil han ha Kaptein Sabeltann bursdag vistnok. Så da får han iallefall brukt kostymet flere ganger.
(Personlig er jeg litt motstander av karneval i bhg og kle seg ut bursdager og slikt, for det setter ett skille mellom de som har råd og ikke, og det lider enkelte barn under... Men nå har jeg vistnok lovet guttungen, så da bare må jeg.)

Her i huset vil de være Prinsesser;) så den saken er enkel og grei. Har nok Prinsessekjoler for og si det sånn:)

I år skal jeg invistere i Kaptein Sabeltann kostyme! det er vist det helt store nå om dagen. Han har bursdag snart også, og da vil han ha Kaptein Sabeltann bursdag vistnok. Så da får han iallefall brukt kostymet flere ganger.
(Personlig er jeg litt motstander av karneval i bhg og kle seg ut bursdager og slikt, for det setter ett skille mellom de som har råd og ikke, og det lider enkelte barn under... Men nå har jeg vistnok lovet guttungen, så da bare må jeg.)

Det er jeg litt uenig.
Jeg har i mange år lagd kosyme selv eller brukt ting vi har fra førmed enkle grep kan man lett lage kostymer.

Nå har vi ekstra leker i nærheten og det koster kostymene 100-150kr (de billigste). Og de holder i massevis.

Mine har bla vært sjørøvere i flere år. Bruker en skjorte, en ola vest (jeg sydde selv,men kan fint buruke penvest),oppklipt olabukse. Tørkle i halsen eller rundt hodet. Og lapp over øyet.
Ene året var eldste mus. Da sydde jeg hale på en grå strømpebukse,grå genser. Og museører (de hadde jeg fra jeg var liten). Tegnet på nese og værhår i ansiktet.

Bare å være kreativ så trenger det ikke koste mye. Mangler man utstyr kan det hende familie eller venner har ting de ikke trenger.

2åringen skal være prinsesse, 4åringen pippi langstrømpe og 5åringen vil være spiderman:)

Her har de ikke karneval på småbarnsavdelingene. Det er først når de kommer over på storbarn at de kjører det. Så i år skulle de ha bamsefest(og alle kunne ta med en bamse hjemmefra). Litt kjedelig synes jeg, men helt greit.

Eldste var Kaptein Sabeltann i fjor, og mellomste var pusekatt..:)
Iår har vi ikke begynt å tenke på det, men de pleier å ha litt av hvert på Nille og Extra Leker.. :)

I barnehagen her har de hatt Egner-fest hvor de ble malt som de ulike figurene i Hakkebakkeskogen. Kjempe artig!
Pleier ikke å ha karneval i barnehagen til barna, pleier å ha temafester hvor barnehagen sørger for utkledning/maling. Det eneste vi har med til selv er nissefest.

I år blir det kaptein sabeltann! I fjor var han "lille gubben", hesten til Pippi. Har en svigerinne som er fantastisk flink til å sy, så han lånte det kostymet av kusinen :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp