karius og baktus

jannelille

Forelsket i forumet
andre som har fått besøk av karius og baktus mens de gikk gravide??? uff må til tannlegen men tenker på den regnigen som du får slengt i tryne[:@] mem men vil da ikke ha gebiss som 30 åring heller best å bare hoppe i det...

uff å uff... tannlegen er pyton,spesielt regnigen[:@] fatter ikke hvorfoe ikke de kan få sånn egenandel på tannlegen også jeg... spesilt når du går gravid... da får du jo hull samme hvor godt du pusser virker det som

hvis det er noe trøst så klarer jeg ikke tygge noe søtt på noen av sidene i kjeften,er så vondt... karius og baktus tar seg virkelig ut det inne[&o] vi har virkelig grunn til å syns synd i oss,tannverk er GRUSOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SPESIELT NÅR DU BARE ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SNOPESYK[:@]

Unnskyld, dette kan virke litt kvasst, men...

Dere snakker om at dere har vondt og fått hull under svangerskapet... Er dere elefanter??? Hadde det vært bevist at graviditeten i seg selv gjør at man får hull hadde man fått egenandeler, men det er ikke vitenskapelig bevist... Men er du student sjekk det opp på stedet der du bor, der kan man få noe dekt gjennom studentsamskibnaden.

Altså et hull blir ikke så stort på 9 mnd at det blir rotfylling!!!! Så dette hadde skjedd om dere var gravid eller ikke for da har dere ikke vært hos tannlegen på i allefall 2 år. (og da tar jeg ikke i)!!! Å gå til tannlegen når man har fått vondt ER FOR SEINT!!!! Så takk dere selv for at det blir så dyrt. Hadde dere gjort det før hadde det ikke blitt så dyrt!!!

En liten sammenlikning... Hva bruker du på håret hos en frisør i løpet av året? Flere tusen? Hva bruker du på munnen i løpet av en 5 års periode om du går hvert år? I gjennomsnitt ca 1000 kr... Jeg vet ikke hva dere foretrekker jeg? Rotfylling til 4000 kr eller å legge en fylling i ny og ned når en gammel er dårlig eller når det er et lite hull til en 7-800 kr...? Og da ta en undersøkelse til 500 kr 1 gang i året... Jeg vet hva jeg foretrekker i allefall....

Hilsen en oppgitt Pastella!!!

det er fakisk bevist at du er lettere utsatt for hull i tenna når du er gravid... har gjordt alt jeg kunne i graviditeten for å holde de i orden å hadde ikke et hull før jeg ble gravid.... men nå har jeg[&o] har alltid vært flink med å holde tennene i orden.. blir litt provosert av sånne innlegg,virke som noen er ute etter en liten krangel,som om det ikke er nok av krangling her inne

Jeg kjefter ikke. Og jeg sa sorry hvis det var kvasst.

Selvfølgelig noen ganger kan det der skje... Men da er det jo feil gjort av tannlegen da... Klaget du? Hvis du kan bevise at det var der i sommer så kan du jo helt sikkert få noe av det dekket!!!

Men husk da at det er ikke bare munnhygiene som går på tannhelsen, men også alt hva du spiser og drikker og evt kommer ut!!! Ikke tro du kan spise all slags godterier og andre godheter hele tida selv om du er gravid og bruker tanntråd og fluor og pusser 4 ganger om dagen... Sorry at jeg virker kvass...

Sorry Bast...

ORIGINAL: jannelille

det er fakisk bevist at du er lettere utsatt for hull i tenna når du er gravid... har gjordt alt jeg kunne i graviditeten for å holde de i orden å hadde ikke et hull før jeg ble gravid.... men nå har jeg[&o] har alltid vært flink med å holde tennene i orden.. blir litt provosert av sånne innlegg,virke som noen er ute etter en liten krangel,som om det ikke er nok av krangling her inne

Jeg er ikke ute etter krangel!!! Ikke i det hele tatt!!! Jeg pleier ikke krangle, det var bare tanker som slo meg når det er så mange som klager over tannsmerter under graviditeten... Ja jeg forstår tannkjøttbetennelse, men ikke STOOORE hull...

Man må få lov til å si sine meninger her... Og jeg beklaget for at det kanskje virket litt kvasst det innlegget mitt!

Sier bare beklager og beveger meg helt bort fra diskusjonen!!!

klart alle må få si meningene sine er jo derfor det er et diskusjons forum. men syns bare du virka litt overdrevet kvass.......... men ha en fin dag da [:D]

Back
Topp