Her er oppskriften[:D]
Karen Maries trøffelkake
3 egg
250 g sukker
125 g smør el. margarin
1/2 plate revet kokesjokolade
300 g hvetemel
3 ts bakepulver
2 dl melk
Fyll og pynt
75 g smør
1/2 plate kokesjokolade
1 ts kaffepulver
ca 2 ss kokende vann
1 lite egg ca
350 g melis
romsmak, nonstop (el kakerymmel)
Pisk sammen egg, sukker og mykt smør til en lett og luftig krem. Ha i den revne sjokoladen og sammensiktet mel og bakepulver, vekselsvis med melken. Hell røren i godt smurt form (22-24 cm) og stek kaken midt i ovnen ved ca 175 grader i ca 1 time. Ta kaken ut av formen etter ca 5 min og avkjøl den på rist.
Til fyllet smelter du sammen smør, sjokolade, kaffepulver og vann over vannbad. Pass på å røre i blandingen. Avkjøl. Pisk egget med halvparten av melisen så det blir en tykk eggedosis. Pisk inn sjokoladekremen og resten av melisen. Smak evt. til med romdråper.
(Jeg har aldri brukt hverken kaffe eller romdråper, blir god da også)
Vi pleier å dele kaken i to og ha et lag krem inni kaken også.
Bon apetit jenter![:)]
Karen Maries trøffelkake
3 egg
250 g sukker
125 g smør el. margarin
1/2 plate revet kokesjokolade
300 g hvetemel
3 ts bakepulver
2 dl melk
Fyll og pynt
75 g smør
1/2 plate kokesjokolade
1 ts kaffepulver
ca 2 ss kokende vann
1 lite egg ca
350 g melis
romsmak, nonstop (el kakerymmel)
Pisk sammen egg, sukker og mykt smør til en lett og luftig krem. Ha i den revne sjokoladen og sammensiktet mel og bakepulver, vekselsvis med melken. Hell røren i godt smurt form (22-24 cm) og stek kaken midt i ovnen ved ca 175 grader i ca 1 time. Ta kaken ut av formen etter ca 5 min og avkjøl den på rist.
Til fyllet smelter du sammen smør, sjokolade, kaffepulver og vann over vannbad. Pass på å røre i blandingen. Avkjøl. Pisk egget med halvparten av melisen så det blir en tykk eggedosis. Pisk inn sjokoladekremen og resten av melisen. Smak evt. til med romdråper.
(Jeg har aldri brukt hverken kaffe eller romdråper, blir god da også)
Vi pleier å dele kaken i to og ha et lag krem inni kaken også.
Bon apetit jenter![:)]