Karen, Guro eller Emma?

Liker Emma veldig godt, tenker det er en grunn til at det har ligget øverst i mange år. :)

Når det gjelder Karen tenker jeg bare på Karen-meme som har vært populær på nettet en god stund nå. Karen blir brukt som en nedsettende betegnelse på en kvinne som fremstår som privilegert og selvopptatt, eller som stiller krav utover hva som er passende eller nødvendig i den aktuelle situasjonen. Du får vurdere selv om det har betydning for dere eller ikke, navnet i seg selv er jo ok :p


Guro har jeg aldri likt.
 
Ikke så begeistret for noen av dem. Karen av samme grunn som hun over. Emma føles oppbrukt. Guro er et koselig navn, og det av de tre jeg ville gått for om jeg måtte velge, men ingen stor fan.
 
Emma er alt for oppbrukt, lagt på topp 3 i mange år. De 2 andre navnene liker jeg ikke :p karen er karen liksom. Guro blir for grovt for min smak
 
Jeg tenker man skal bruke de navnene man liker selv jeg, uavhengig av hva andre mener ;-)
Personlig så liker jeg Emma best, og det har jo ikke noe og si om det er mange som heter det eller ikke. Det viktigste er jo at dere skal like det :)
 
Jeg tenker man skal bruke de navnene man liker selv jeg, uavhengig av hva andre mener ;-)
Personlig så liker jeg Emma best, og det har jo ikke noe og si om det er mange som heter det eller ikke. Det viktigste er jo at dere skal like det :)
Signerer denne :happy:
 
Det er i stor grad «samme» hva andre mener ja, men å kalle ungen sin for Karen nå om dagen er nesten som å kalle ungen for Adolf eller Fjotlof. Ungen vil bli mobbet, uansett om man «bryr seg om andres mening» eller ei :p
 
Hva andre mener er ikke helt betydningsløst. Barnet skal leve i et samfunn sammen med andre mennesker og navnet er viktig for identiteten. Jeg er helt enig i at foreldrene, innenfor rimelighetens grenser, bør velge det navnet de selv liker best :)
 
Back
Topp