karbohydrat dietten

skytte70

Glad i forumet
hvis man ikke er i ketose hvor nøye må man følge den? trodde jeg hadde vært flink siden sånn ca fredag, men har jo faktisk lagt på meg og det er kanskje ikke rart siden maten ikke er så mager. Men hva gjør jeg feil tro..... trodde det holdt å holde meg unna brød, ris, pasta, poteter..... noen som vet?
 
har spist: kylling, salat, koteletter, ost, egg, har hatt dressing på salaten da, kanskje jeg ikke skulle det? fetaost i salaten. Har spist ryvita knekkebrød (men skal ikke gjøre det når jeg er i full ketose). Drakk litt øl lørdag kan det være grunnen? Er det sånn at når man skal på karbo dietten så må man være sinnsykt flink hele tiden ellers blir den ødelagt?
 
Takker for svar, for ble litt stresset nå.... ser for meg at jeg bare kommer til å legge på meg he he
 
Grunnen til at du kan ha gått OPP i vekt, er muligens fordi musklene dine har vokst.
 
Når man følger en sånn diett, er det veldig viktig og MÅLE seg også. For man kan gå inn i centimeter, uten å gå ned i vekt.
 
En liten "klump" muskler veier mer enn en stor "klump" fett [:)]
 
Øl kan ødelegge veldig, desverre.... Det er utrolig mye karbohydrater i øl. Men knekkebrødene du har spist skal ikke ha ødelagt noe, så lenge du ikke er i ketose.
 
Men nå har du ikke holdt på så lenge med dietten, så vekta vil nok snart rase. Kroppen trenger litt tid på å venne seg til det nye kostholdet, og så setter forbrenningen fart [:)] 
 
Er det sånn at man ikke nødvendigvis trenger å gå over i ketose for å gå ned i vekt av denne dietten eller må man det?
Har lyst til å prøve denne dietten, men regner med at jeg ikke kan gjøre det mens jeg ammer.
 
 
ORIGINAL: gakka

Er det sånn at man ikke nødvendigvis trenger å gå over i ketose for å gå ned i vekt av denne dietten eller må man det?
Har lyst til å prøve denne dietten, men regner med at jeg ikke kan gjøre det mens jeg ammer.


 
Nei, du trenger ikke å gå i ketose. Det går bare litt raskere hvis du gjør det [:)]
 
Jeg begynte først med 14 dager hvor jeg vendte meg til et nytt kosthold og "lærte meg" å leve uten brød og sånn. g når jeg hadde kommet LITT inn i det starta jeg på ketosedietten, holdt på med det i 6 uker, også var jeg tilbake på normalt lavkarbokosthold igjen [:)] 
 
Back
Topp