Karakteristiske trekk ved barna, utseendemessig

*hage*

Gift med forumet
Satt i går og så på lillemann og kom til å tenke på, hvis noen som aldri hadde sett han skulle klare å plukke han ut blant flere babyer, hvilke trekk ville jeg da beskrevet. Type, fødselsmerker osv.

Så, hvilke trekk ville du trukket fram for at andre skulle kunne kjenne igjen babyen din?

Her ville jeg trukket fram tanna hans, er tross alt ikke så veldig mange babyer på 2,5 måned som har tenner.

Og det høyre øret hans er litt "rart". På ørekanten går det litt inn, så kommer det en spiss tupp, før det går inn igjen og blir "normalt". Det venstre øret er ikke sånn.

uhm... foreløpig ingenting... men kan jo nevne de ti dobbeltkhakene hans :P

Det tjukke brune håret, med den skalla flekken bak på hodet. De knallblå øynene og kløfta i haka :)

Skikkelig  lyse blåe øyne, litt "innoverhode" forran på begge sider, og litt oppstopper nese :) Og skikkelig bollekinn

Morsom tråd :)

Lange fingre, masse nøttebrunt hår som blir rødlig i dagslys (aner virkelig ikke hvor han har fått det fra!!!), bolleskinn herifra til månen (fnis), store, runde og brune øyne og en aldri så liten kløft i haka <3 <3 <3

Også jo - han ser tan ut :)
Jeg er jo mørk i huden og pappaen er lys og han er akkurat midt i mellom :D

Så skjønn han er Freyr!!!

Casper har like bolleskinn som Noah :) Jeg er også stadig imponert over antall haker lillemann klarer å få frem :P

Mi har faktisk en liten knallrød flekk (fødselsmerke) på den ene pekefingeren sin :-) Er sånn som de pleier å vokse av seg, men jeg synes det er ganske søtt at hun har noe så spesielt.

Jo, også har ho storkebitt. Et stort i nakken, og et kjempelite ( syns nesten ikke da, bare når ho blir sur) rett over leppa :)

Dennis har også storkebitt i nakken.. Hva kommer det av egentlig? 

Også har han de lange fingrene, og skikkelige markerte øyenbryn, ikke noe særlig farge på de, men de er markerte (arvet av faren sin), ellers har han jo også en del haker og de kinnene <3 

Ah, vi er så heldige som har sånne deilige babyer.. 

pinkfox skrev:
Dennis har også storkebitt i nakken.. Hva kommer det av egentlig? 

Også har han de lange fingrene, og skikkelige markerte øyenbryn, ikke noe særlig farge på de, men de er markerte (arvet av faren sin), ellers har han jo også en del haker og de kinnene <3 

Ah, vi er så heldige som har sånne deilige babyer.. 

Jeg fikk høre at det kommer etter nebbet fra storken, at de får et bitt i nakken og et i annsiktet, Et fra hver side av nebbet... Haha, men, nei, dette stod på nettet::

Storkebitt

Dette er et fødselsmerke forårsaket av forandringer i hudens små blodårer slik at de utvides. Storkebitt forekommer hos en tredjedel av nyfødte11

.
De er flate, laksefargede hudforandringer. De finnes over øynene, på skalpen og halsen. Når en klemmer på de, avblekes de. I motsetning til portvinsflekker forekommer de vanligvis på begge sider i ansiktet i et symmetrisk mønster.

De er godartede hudforandringer. 40% forsvinner i nyfødtperioden, og de aller fleste er borte innen 18 måneders alder11

.

masse brunt hår som som regel står rett opp (ihvertfall etter bading), markerte øyenbryn etter mammaen, mørkeblå øyne og skikkelig markert hjerteform på overleppa etter pappaen :) Fiiiiiiiin!!!!!!

Back
Topp