Karakter i kroppsøving

Lillian96

Treningsmamma
Hei!
Jeg går siste året på videregående og har termin rundt oktober. Nå de siste månedene på skolen.. kommer jeg til å få dårligere karakter i kroppsøving på grunn av graviditeten? Eller kan jeg lage en avtale med gymlærer om at jeg skal gjøre mindre farlige ting i de timene? Som f.eks at jeg er i styrkerommet i plassen for å være med de andre å spille fotball? Siste året på vgs er veldig avgjørende og jeg trenger en god gymkarakter som kan dra snittet opp. Så klart bør jeg spør lærer om dette for å vite helt sikkert, men det er litt tidlig enda. Lurer på hva dere tror/syns?

Jeg gikk gravid med sønnen min siste året på vgs. Jeg fikk et veldig tilpasset opplegg som gymlærer og jeg kom fram til sammen. Jeg var en del på styrkerommet blant annet. Skrev også en oppgave, hvor jeg loggførte "gravid øvelser", skrev hvor ofte jeg gjorde det og hva hensikten var. Gikk ut med karakter 6 :)
Jeg var over gjennomsnittet aktiv på treningsstudio på fritiden fra før av, hvilket de fleste kjente til. Gymlæreren min var litt alternativ i tillegg, og pleide blant annet å gjennomføre yoga, pilates etc. i de vanlige gymtimene. Når det var ballspill og andre aktiviteter som gikk hardt for seg, gjorde jeg noe annet.

Snakk med læreren din når du er klar for det, slik at dere kan finne ut av er opplegg sammen. Husk at læreren også har tsushetsplikten, dersom du er redd for at alle skal få vite om graviditeten.

• Liker
Reactions: L
Back
Topp