Kaptein Sabeltann-kveldsforestilling

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har veldig lyst til å ta med datteren min som er 4 år på kveldsforestillingen til Kaptein Sabeltann i sommer, men samboeren min er litt i tvil. Han syns det er dyrt og at det begynner litt for seint, og ja jeg er enig, men samtidig så vet jeg at datteren vår hadde likt det veldig godt. Hun er er superfan av Kaptein Sabeltann å hun elsker filmene og sangene. Jeg tror dette hadde vært helt supert for henne å få oppleve. Eneste jeg lurer på er om hun klarer å være våken så lenge, å om hun sovner under forestillingen.

Dere som har vært eller skal på kveldsforestillingen, hvordan får dere barna opplagte nok til å se forestillingen så sent? Klarer de å holde seg våkne? Legger barna seg litt på kvelden for å klare å være våkne? Og hvor gamle er barna?

Vi la våre sist og vekket dem til forestilling. Det var 100 % bortkastet for hun som var 3,5 som satt på fanget mitt vendt inn mot meg hele forestillingen og sov deler av den.

Så usikker på hva vi gjør nå. Vi skal i år igjen. Og hun som nå er 3,5... Vi skal altså i dyreparken og sover i kardemommeby som hele ferien er jo ikke bortkastet, men Sabeltann er nok ikke det hun vil huske særlig av når vi drar derfra.

Vi har vært på det hvert år siden jenta var 3. Vi har enten lagt henne for en lite dupp på ettermiddagen, eller lagt henne til vanlig tid, for så å vekke henne igjen før showet. Hun har aldri sovnet under showet. Tusenvis av barn ser showet hvert år. Mange holder seg våkne, mange sovner, noen syns det er for skummelt, andre ikke. Dere må se an barnet :)

Jeg så faktisk den forestillingen selv når jeg var rundt 4-5. Og jeg husker det seriøst enda! Det er jo en stor opplevelse! Så jeg hadde ikke nøla.

Var med nevø og niese ifjor på 2,5 og 4 år. De sov noen timer før forestillingen og klarte helt fint å være våken. Jeg elsker Sabeltannshowene og synes det er en kjempegøy opplevelse for barna :) ja, det er sent, men for en kveld tenker jeg at det går helt fint. Var også med en annen fireåring for mange år siden. Null problem. Min sønn på 2,5 er dessverre ikke moden nok enda, så vi må vente til neste år..

Jeg så faktisk den forestillingen selv når jeg var rundt 4-5. Og jeg husker det seriøst enda! Det er jo en stor opplevelse! Så jeg hadde ikke nøla.
Jeg klarer nok å overtale han til at vi bestiller billetter. Vi har jo råd til det, og det er noe jeg har hatt lyst til å ta med datteren vår på de siste årene, men som har blitt utsatt og utsatt fordi hun rett og slett ikke har vært moden nok til det. Men i år så tror jeg at det kommer til å gå bra. I tillegg så har jeg hatt så lyst til å se showet selv for det er noe jeg aldri har fått oppleve, ikke en gang som barn fordi mamma og pappa ikke hadde råd til det. Satser på at det går bra og at jeg får med samboeren min på det etterhvert ☺️

Jeg klarer nok å overtale han til at vi bestiller billetter. Vi har jo råd til det, og det er noe jeg har hatt lyst til å ta med datteren vår på de siste årene, men som har blitt utsatt og utsatt fordi hun rett og slett ikke har vært moden nok til det. Men i år så tror jeg at det kommer til å gå bra. I tillegg så har jeg hatt så lyst til å se showet selv for det er noe jeg aldri har fått oppleve, ikke en gang som barn fordi mamma og pappa ikke hadde råd til det. Satser på at det går bra og at jeg får med samboeren min på det etterhvert ☺️
Ja, jeg går bare å venter på at gutten min blir gammel nok til Kaptein sabeltann og til Legoland jeg nå. Vet ikke om man drar mest for ungen eller morens del:laughing005

Det er så gøy! Så god stemning på show :D

Ja, jeg går bare å venter på at gutten min blir gammel nok til Kaptein sabeltann og til Legoland jeg nå. Vet ikke om man drar mest for ungen eller morens del:laughing005
Haha, det er akkurat som meg det. Nå er hun endelig gammel nok for kaptien Sabeltann og hun blir skikkelig gira når jeg sier at vi skal møte han i dyreparken i sommer. Hun vet ennå ikke om showet da for det vil jeg ikke si noe om før vi evt. har bestilt billetter. Og ja, jeg vil på showet for min del og hennes del :D

Vi sa vi skulle på forestillingen, men ikke hvilke dag for da ville di ikke klart å legge seg:wacky: Så litt før vi skulle reise på forestillingen våknet vi dem og da hadde di fått sovet noen timer før di ble våknet. Gikk veldig greit og tenker å gjøre samme greien denne gangen også da vi har bestilt billetter til forestillingen:) Gutta mine er megafan og til og med jeg koste meg under fjorårets forestilling, og gleder meg til denne forestillingen også:)

Vi skal sit for 3.gang og denne gangen er største 7 og minste 3,5 år. Men vi drar ikke på sabeltann show. Her hadde aldri minste kunne vært våken så sent. Men sover hun litt på dagen hvis du legger opp til det? Jeg ville ihvertfall tatt en rolig dag uten parken denne dagen:)

Vi skal sit for 3.gang og denne gangen er største 7 og minste 3,5 år. Men vi drar ikke på sabeltann show. Her hadde aldri minste kunne vært våken så sent. Men sover hun litt på dagen hvis du legger opp til det? Jeg ville ihvertfall tatt en rolig dag uten parken denne dagen:)
Ja er det jeg også lurer på. Det blir ikke dyreparken den dagen vi skal på showet. Vi tenker å dra i dyreparken to dager på rad og showet den tredje dagen, men uten å dra i parken tidligere på dagen. Jeg vurderer om jeg skal vekke henne ekstra tidlig den dagen sånn at hun blir trøtt utover dagen og forhåpentligvis sover noen timer på dagen. Tenker at hun da skal få sove så lenge hun vil og at jeg vekker henne før vi skal kjøre til Kristiansand på kvelden. Vi skal sove en times kjøretur til Kristiansand så hun sovner nok på veien bort også. Evt. så kan jeg prøve å legge henne i 17-tiden og si at nå er det leggetid så kanskje hun legger seg. Det er jo lyst ute når hun til vanlig legger seg i 19-tiden så tror kanskje det kan funke på henne. Å hun er aldri vanskelig å legge. Hun må bare bli forberedt først. Jeg har ett par uker på meg å finne ut av det.

Vi hadde med gutten når han var 4. Tok en lur på dagen/ettermiddagen og det gikk kjempefint.
Det showet er verdt å få med seg selv om det går utover søvn:D

Ja er det jeg også lurer på. Det blir ikke dyreparken den dagen vi skal på showet. Vi tenker å dra i dyreparken to dager på rad og showet den tredje dagen, men uten å dra i parken tidligere på dagen. Jeg vurderer om jeg skal vekke henne ekstra tidlig den dagen sånn at hun blir trøtt utover dagen og forhåpentligvis sover noen timer på dagen. Tenker at hun da skal få sove så lenge hun vil og at jeg vekker henne før vi skal kjøre til Kristiansand på kvelden. Vi skal sove en times kjøretur til Kristiansand så hun sovner nok på veien bort også. Evt. så kan jeg prøve å legge henne i 17-tiden og si at nå er det leggetid så kanskje hun legger seg. Det er jo lyst ute når hun til vanlig legger seg i 19-tiden så tror kanskje det kan funke på henne. Å hun er aldri vanskelig å legge. Hun må bare bli forberedt først. Jeg har ett par uker på meg å finne ut av det.
Eller kjøre avgårde i god tid og sove en stund i bilen?

Vi var der i fjor og skal dit i år. Barna er i år 6 og 3.5 pr gamle. Nr 2 som da var 2.5 år.i fjor brukte ca 6 mnd på å komme over det showet. Han rett og slett elsket det og var det eneste han husket fra ferien i fjor. Nå er han litt mer skeptisk til alt av lyder og kaptein sabeltann så må ha han på en liten tilvenning til dette igjen i dyreparken. Nr 1 på 6 år gleder seg kjempe mye og husker absolutt alt fra i fjor. Synes egentlig ikke det er så voldsomt dyrt( spørs jo hvor man får plasser da men) og ingen problemer med å holde barna våkne. Nr 2 sov fra kl 19-22 i fjor og i år trur jeg han kan være våken.

Vi har og vært med begge guttene når de var 3 år. Da har vi vært i parken på dagen,men hjem for en liten pause og dusj før vi reiste tilbake for middag før show. De sovnet som regel i bilen på vei bort slik at de fikk seg en dupp,og sovnet med en gang etter show.sååååå verdt å få med seg,vi har alltid sittet på fremste rad og det er helt magisk..så misunnelig på alle så skal i år:)

Back
Topp