Kaptein Sabeltann er dårlig....

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Sofie liker kaptein sabeltann, tror ikke hun skjønner så enormt masse av handlingen i filmen, men hun synes kostymene og sangene er morsomme og danser med.
Ped.leder i bhg liker ikke kaptein sabeltann, han er ikke PEDAGOGISK nok og det sikkert mye vold og grusomme ting for barna i filmen som de ikke tåler å se.

Sofie har i de siste par ukene begynt å si at "kaptein sabeltann er dårlig" og først lurte vi på om han var syk eller noe, altså at hun fantaserte om det. Men ettersom hun nå har gjentatt det 1 million ganger og ikke vil se mer, så har vi jo skjønt at det er barnehagen som har formidlet at Kaptein Sabeltann er dårlig.

Det er skikkelig sjakktrekk å prente inn i ungene når man har planlagt tur til Dyreparken for å se på nettopp Sabeltann. Herregud, greit nok at det kanskje ikke er den mest pedagogiske filmen, men hold det for det selv og la barna gjøre opp sin egen mening om hva som er gøy og ikke. [:@][:@][:@]

Da tror ei virkelig ei hadde tatt en prat med barnehagen og sagt akkurat hva ei mente!![:@]

De har da ingen rett til å si at kaptein sabeltann er dårlig fordi om de ikke syns han er pedagogisk riktig!![8|][:'(]

herreguuud er det mulig?
Kapteinen har da vært populær i så mange år at noe må jo være bra med han[8D]

herregud!! dust altså!! Trenger ikke akkurat å ødelegge gleden til barn heller!
Ta deg en tur til bhg du og si hva du mener og hvem som faktisk bestemmer hva din datter ska like og ikke like!![:@]
Hadde klikke om de i bhg hadde ødelagt AH sine gleder slik![:@]

Går det an å bli firkanta eller?? [:'(][:'(]

Tror jeg hadde tatt meg en prat med BHG jeg altså...syns ikke det er rett at dem skal få bestemme hva ungene skal like eller ikke....Syns det er unødvendig og dårlig gjort!!!

Enig med barnehagen jeg da, kabtein sabeltann er noe dritt, håper jeg slipper å få noe kaptein sabeltann-greier i hus ever. [8D] Men blir jo selvsagt feil å drive å si sånt til ungene i barnehagen da. [:-]

ORIGINAL: Smashing

Høres ikke bra ut nei. Men, er ikke det kaptein sabeltann showet kl 23 om kvelden? Tror ikke jeg klarer å ha Leah våken så sent...

Så seint!? Er showet for voksne eller?

Her har vi ikke fått sett noe med kapteinen enda.. Men virker virkelig dumt av barnehagen!
Skal de bestemme hva ungene skal se på nå da? Veldig masse barnetv som ikke her helt bra pedagoisk..

Høres ikke bra ut nei. Men, er ikke det kaptein sabeltann showet kl 23 om kvelden? Tror ikke jeg klarer å ha Leah våken så sent...
[/quote.]

joda, showet er superseint, helt teit. tror det er fordi det må være mørkt. men vi skal ikke se showet, blir for sent. Men er jo masse utstilt der sikkert som er sabeltann greier og båten osv som sikkert er morro for henne å se. Hun digger å kle seg ut som sabeltann osv.

herlighet!!!!! Mini står på bordet her av og til og roper "Bernard er en fali mann"

Mye jeg barnegreier jeg syns er MER dårlig enn Kaptein Sabeltann i hvertfall.... Drømmehagen f.eks... eller Teletubbies, men allikevel så nekter jeg ikke barnet mitt å se/synge om det eller prenter i hue på han at det er dårlig da...
Tåpelig av bhg å si sånt! De burde være litt mer engasjerte i det barna liker, uavhengig om de liker det eller ikke...

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Går det an å bli firkanta eller?? [:'(][:'(]

Tror jeg hadde tatt meg en prat med BHG jeg altså...syns ikke det er rett at dem skal få bestemme hva ungene skal like eller ikke....Syns det er unødvendig og dårlig gjort!!!

mini er kaptein sabeltann fan blitt nå i det siste. ser også at han kanskje har en skuespillerspire i magen[:D]
men merker jeg ikke er helt imponert over språkbruken...[&o] men akkurat dårlig språk må man vel bare igjennom (for den påvirkningen kommer vel i en eller annen form en eller annen gang), men føler det er litt tidlig.

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

[/quote.]

joda, showet er superseint, helt teit. tror det er fordi det må være mørkt. men vi skal ikke se showet, blir for sent. Men er jo masse utstilt der sikkert som er sabeltann greier og båten osv som sikkert er morro for henne å se. Hun digger å kle seg ut som sabeltann osv.

Det må være mørkt ja, ellers ser en lite av alle lyseffekter o.l. Er enig i at det er for sent for våre små, men tenk på gleden når de er eldre[:D] Selvom de (fleste?[8D]) "vokser fra" sabeltann, så er det alltid stas med show. Som sagt enig i at det er sent, men for de aller fleste skjer jo dette en gang i livet, og tenk så stas å få oppleve den store helten.. Er spørsmålet om det er riktig å holde en 3,5 åring oppe kl 23, så hadde jeg jo sagt nei.

Det er et eget Sabeltann område i parken, der båten ligger, mat og souvenirbutikker. Båten tar folk ombord og tar ei runde, og det er stor stas for ungene. Vil påpeke fordelen med å være tidlig i parken, slik at venting ikke blir ei greie. I løpet av en dag i høysesong har de over 10 000 besøkende. Så en får en god Sabeltann opplevelse i parken, selvom en ikke tar turen på showet. [;)]

Når det kommer til barnehagen, så syns jeg det er litt uhørt og at slike ting ikke har noe med veiledning¨å gjøre, og at det tydelig er denne lederen som har "problemer" og ikke ungen. Uavhengig om Sabeltann er "bra eller dårlig", så tror jeg at de i denne alderen som du påpeker med Sofie, det er kostyme og dansen som "påvirker" dem mest.

Bang bang, og "du er død" tror jeg vi voksne legger mer i enn barna. De leker politi og røver osv osv, men når de blir større og de seneste årene med alle tvspill med vold o.l. uten tilsyn, at det skeier ut. Barn som spiller timer etter timer, det er jo der faren ligger. Her kommer jo vår rolle som foreldre inn.

Ble mye prat her nå, sammenhengen forsvant kanskje litt også[8D] 

KOS dere med Sabeltann, og om hun ikke liker han nå, så kommer nok "forelskelsen" frem i parken[;)]

Det er desverre mange slike "pedagurker". Jeg vokste opp med Emil, og løp og gjemte meg hver gang far til Emil ropte "EEEEEEEEEEEEMIIIIIL!!!"[:D]
Da var jeg på Lucas alder.
Far til Emil fiket til Emil, han måtte sitte i snekkerbua, ja det var jo ikke noe pedagogisk program, men jeg elsket det, og synes ennå det er stas å se.

Man kan ikke tulle ungene inn i en bomullsverden der bare pedagogiske program blir vist.. Lucas ble også overbegeistra da han fant ut at Kaptein Sabeltann faktisk var villig til å ta ham ombord i båten sin..han synger også om at han er en "farlig mann", og leker veldig rollespill med båten og figurene.

Bør helst ikke synge om pusekatten som stjal melk fra mamman sin heller da, for den fikk jo smekk på halen! Slem pusemor![8D][:D]

ORIGINAL: *Eternal*

Det er desverre mange slike "pedagurker". Jeg vokste opp med Emil, og løp og gjemte meg hver gang far til Emil ropte "EEEEEEEEEEEEMIIIIIL!!!"[:D]
Da var jeg på Lucas alder.
Far til Emil fiket til Emil, han måtte sitte i snekkerbua, ja det var jo ikke noe pedagogisk program, men jeg elsket det, og synes ennå det er stas å se.

Man kan ikke tulle ungene inn i en bomullsverden der bare pedagogiske program blir vist.. Lucas ble også overbegeistra da han fant ut at Kaptein Sabeltann faktisk var villig til å ta ham ombord i båten sin..han synger også om at han er en "farlig mann", og leker veldig rollespill med båten og figurene.

Bør helst ikke synge om pusekatten som stjal melk fra mamman sin heller da, for den fikk jo smekk på halen! Slem pusemor![8D][:D]

ha ha, ler meg ihjel!!![:D]

Back
Topp