Kaos med mat og masse gulp

Fargeklatten

Gift med forumet
Trenger gode råd her jeg ligger i mørket søvnløs og grubler :p Min lille får mme, og spiser veldig mye (over 1 liter), han er fire måneder. Vi begynte med grøt på kvelden for to uker siden, og første uka virket han mer tilfreds og sov lenger på natta. Så begynte han å våkne hver tredje time igjen. På dagen spiser han hyppigere og hyppigere, med 2,5 times mellomrom, og det blir for mye mme. Har innført grøt til lunsj siste tre dagene, men virker ikke som det har noen effekt. Mot kvelden er han proppe full, men sulten, og det kommer stygge raper og masse gulp. Så legging er ikke kos for han lengre. Huff, blir så fortvila :-/ har dere noen glupe tips? Hva bør han få når, for at han ikke skal få litt mindre mme, men være mer fornøyd gjennom dagen og til natta?

Fikk grønt lys av hs om å innføre middag tidlig, så jobber med det.
 
Jeg ammer min lille gutt og hadde også problemer i en periode med at han spiste hele tiden. Rett før han ble 4 mnd begynte han å ville ha mat ca hver 2 time, begynte også å våkne flere ganger om natten igjen. I løpet av 3 uker er vi oppe i 3 måltider mat i løpet av dagen. Vanligvis 2 grøt og en middag/frukt/grønnsaker, jeg har ikke diskutert dette med helsestasjonen men han har ligget over 97 percentil hele tiden og jeg føler at han trenger det. Ammer i tillegg hver 3-4 time.

På slutten før jeg begynte med mat kunne han spise så mye at jeg hørte det skvulpe når jeg løftet han opp, dette førte selvfølgelig til en del gulp. Han fortsatte å spise selv om det rant ut av munnvikene og nesa hans. Men etter at vi begynte med fast føde har det problemet blitt mye mindre. Men vi følger ikke rådet om å amme først og så gi mat, da er det jo ikke plass til maten. Ammer som tørsteslukker etter mat. Gjør det som føles riktig for deg og ditt barn og ikke tenk så mye på hva helsestasjonen mener.
 
Back
Topp