Kantbeskytter til sprinkelseng

millemarie

Forelsket i forumet
Babyen min snudde seg i natt. Hun lå plutselig på magen :eek:

jeg har fjerner kantbeskytter i sprinkelseng pga anbefaling mot krybbedød (er litt redd for dette). Men i natt kan hun jo ha slått hode litt; hun lå helt inntatt sprinklene. Ble kanskje sette på beskytter igjen.

har dere beskytter eller ikke? :)
 
Har ikke sprinkelbeskytter, men skal skaffe meg en sånn halv (kun øvre halvdel av sengen.) For å hindre at smokkene detter ut av senga på alle kanter:joyful:
 
Babyen min snudde seg i natt. Hun lå plutselig på magen :eek:

jeg har fjerner kantbeskytter i sprinkelseng pga anbefaling mot krybbedød (er litt redd for dette). Men i natt kan hun jo ha slått hode litt; hun lå helt inntatt sprinklene. Ble kanskje sette på beskytter igjen.

har dere beskytter eller ikke? :)
De små slår seg ikke nevneverdig i sprinklene eller kanten på senga nei. Det er mye farligere om de havner i en posisjon de ikke kommer seg ut av, hvor ansiktet er så nært en sengekant at de ikke får puste skikkelig/puster samme lufta mtp krybbedød. Heller et blåmerke i hodet eller en fot som kanskje sitter fast 1-2 ganger enn å risikere noe mtp oksygen tenker jeg. Her har vi aldri brukt sengekant og eldste (2,5 år nå) som sover kjempeurolig har aldri slått seg nevneverdig eller satt seg fast en eneste gang.
 
Sprinkelsenga har ikke blitt ledig enda. Minste storebror bruker den fremdeles. Han har ikke sprinkelbeskytter fordi jeg hadde rotet den bort:hilarious: Fant den igjen for en måned siden sammen med reservedynene.
 
Jeg kjøpte til storesøster når hun begynte å turne i sengen. Ble også travelt med alle smokkene på gulvet. Jeg bruker babynest, og der har ungene ikke snudd seg faktisk, turningen startet etter jeg tok det vekk. Men det er jo ikke anbefalt med babynest ifht krybbedød... Føler jeg må ta det vekk når jeg skriver om det..
 
Babyen min snudde seg i natt. Hun lå plutselig på magen :eek:

jeg har fjerner kantbeskytter i sprinkelseng pga anbefaling mot krybbedød (er litt redd for dette). Men i natt kan hun jo ha slått hode litt; hun lå helt inntatt sprinklene. Ble kanskje sette på beskytter igjen.

har dere beskytter eller ikke? :)
Min eldste lå også veldig urolig som liten og stanget i sprinklene. Så jeg kjøpte reise-seng med sånn netting på sidene, men måtte da kjøpe en stor og tykk og solid madrass og putte i reisesenga, den koster jo litt, men er absolutt verdt det Det funket best for oss. Kommer til å gjøre det samme med han her. Har helt skrekk for sprinkelsenger. Og i reise-senga trenger du ikke kant beskytter heller. Der skaller de bare i nettingen. Og havner de med ansiktet der så puster de godt gjennom hullene i netting enn de ville gjort med ansikte i en kantbeskytter
 
Frøkna mi har sovet i babynest siden hu var født og vi har kantbeskytter på sprinkelsenga nå når vi har tatt bort nestet og det har ikke vært noe problem :) Hu har aldri ligget helt inntil kanten :)
 
Back
Topp