Kanskje tidenes dummeste spørsmål, men..

Sprudlende_sokker

Forelsket i forumet
Jeg og mannen reiser til Danmark for assistert befruktning. Og i forkant av inseminasjonen går jeg på letrozol for å stimulere eggproduksjon.
Jeg har hatt to kjemiske på rappen og er litt fortvilet over dette.
Første gangen vi var der så hadde jeg to fine egg.
Andre gangen så hadde jeg ett egg som var fint og ett som ikke hadde utviklet seg nok.

Spørsmålet mitt er, når det er sånn som sist gang med to egg hvor bare et er brukbart, hvordan kvitter kroppen seg med det egget som ikke er bra?
Kan det være med på å ødelegge for det egget som blir befruktet?
 
Jeg vet ikke dette.. men høres logiskt om det blir en slags blødning/mens og at kroppen ordner opp på den måten. Mens det andre egget da er festet og befruktet i livmorveggen! Hmmm, tror du ikke det kan være no sånt?:happy:

Masse lykke til:Heartbigred
 
Har forstått det sånn at de kanskje absorberes om det ikke blir mens :p
Evt så er det jo bittelite og kan ligge og lure frem til den andre blir født
 
Et egg som er like stort som et knappenålshode blir nok absorbert av kroppen, blødningene man får er jo livmorslimhinnen som støtes ut om man ikke er gravid.
Har etterhvert blitt en del ivf runder både privat og offentlig, har aldri hørt om at setter man inn flere enn et egg så drar det andre ned sjansen for at et skal feste seg.
Fikk i utlandet setta inn 4 egg for snart 7 år siden, fikk der beskjed om at for hvert egg så økte man sjansen med 20 %prosent for og lykkes.
Om det er reelt hvet jeg ikke da Norge ikke setter inn så mange egg ,ei heller gir de i norge større sjanse for graviditet ved insett av flere egg.
Mine 4 egg resulterte foressten i bare et barn.
 
Back
Topp