Kanskje satt igang?

Ole Brumm

Forumet er livet
Kom akkurat hjem fra legetime nå, lettere sjokkskadet...
Jeg er sykemeldt pga høyt blodtrykk og lavt stoffskifte, og i dag hadde blodtrykket økt til 130/100..
Er ingen ekspert på feltet, men 100 i undertrykk er visst ikke helt bra har jeg fått med meg. Jeg hadde også spor av hvite blodlegemer i urinen-som har vært helt fin frem til nå. Jeg har også vært endel kvalm i det siste, og kastet opp frokosten, pluss økende ødemer..
Legen ringte Ullevål og fikk hastetime i morgen tidlig... Hun sa at det var mulig at jeg kanskje ble satt i gang hvis det viser seg å være svangerskapsforgiftning jeg har.
Kjæresten er alene på jobb i morgen og sa han ikke kunne være med-burde jeg "tvinge" han?
Jeg var ikke helt klar for å høre dette, jeg har jo termin sist av dere alle og har slått meg til ro med det.. Babyen kan godt komme litt før, men er forsåvidt ganske komfortabel med å gå gravid (bortsett fra alle småplagene-men det hører liksom med..) Jeg har ikke klart å samle tankene enda og vet ikke helt hva jeg føler..

På toppen av alt dette flytter min mor og min lillesøster til andre siden av landet i kveld-jeg har ikke et supert forhold til min mor, men det hadde alikevel vært betryggende å ha henne her hvis det skjer noe..
uff, nå begynner tårene å renne..

oi, det var mye som skjedde med deg..
Men, dette kommer nok til å gå bra [:)]
Du kan jo evt dra på Ullevål alene i morgen, og hvis du blir satt i gang burde du "tvinge" med deg mannen din..-han har vel uansett lyst til å bli med på fødselen [:)]

Du må ha masse lykke til, og jeg tenker på deg [:)]

takk for gode ord. har ikke fått samlet tankene enda, klarer liksom ikke å tenke klart..

Ojsann!

Synes også du kan dra på sykehuset alene og se hva som skjer.
Om de ønsker å sette i gang fødselen bør det vel kanskje ikke bety at de gjør det med en gang... I de fleste tilfeller tar det jo noen timer før man er ordentlig i gang!? Så mannen din rekker helt sikkert å gjøre seg ferdig på jobb. Og om han ikke skulle rekke det, synes jeg du skal be han komme og være der sammen med deg!

Lykke til i hvert fall [:D]

Ja, jeg håper virkelig at ingenting skjer imorgen, at hvis jeg blir satt i gang at jeg får en dato å forholde meg til og ikke at det skjer noe forhastet i morgen..
Men skulle noe skje i morgen, blir kjæresten pent nødt til å komme og la jobb være jobb. Bare synes det er litt skummelt å være der alene, han har jo alltid vært med de andre gangene vi har vært på ullevål. har egentlig time 11/7, men legen min ville ikke at jeg skulle vente til det. Forrige gang sa legen på ullevål at neste gang skulle jeg sitte med et slags belte og registrere hjertelyden til babyen i hele 20 min. hvis jeg nå skal gjøre det imorgen istedetfor, hadde det vært fint om han var der..
men men jeg er jo stor jente og kan passe på meg selv.

nå skal jeg gå og kjøre min mor og min søster til toget, blir rart å si hadet sånn... 

Det går helt sikkert veldig bra! Jeg tror de har forståelse på sykehuset for at du vil ha noen der når de setter i gang!!

Huff, dette var ikke gøy[:'(] men det er jo det beste for babyen å komme nå da, hvis det er svangerskapsforgiftning du har.. Det gr helt sikkert bra med babyen, du har jo kommet ganske langt! Babyen må kanskje være på sykehuset en tid etter føselen, men det kommer også til å gå fint[;)]

Jeg fødte selv i uke 33+5, og vi måtte bli på sykehuset i to uker etterpå. Det var fordi Håvard ikke skjønte seg på puppen fordi han var for liten til det.. Han fikk mat i sonde, og sov seg gjennom 4 dager, så fikk vi ta med oss gutten vår hjem!
Hvis det er på Ullevål du skal føde, er de kjempeflinke der[;)]
Lykke til i vært fall!

Ps Jeg hadde absolutt tvinga med meg kjæresten!!

Huffameien Olebrumm!!!

Dette hørtes ikke mye alright ut! Skjønner godt at det ble litt mye og uforventet info på en gang. Håper du får hyggeligere beskjed fra sykehuset i morgen!

Jeg hadde uansett krevd at mannen min skulle blitt med meg. Ingen bør føde alene. Stå på din rett. 

Uffamei dette er ingen enkel situasjon[:o]... Føler med deg og din frustrasjon. Det kommer liksom kasta på deg, og du hadde forberedt deg å gå en mnd til gravid... Uff vet ikke selv hvordan jeg hadde reagert om jeg hadde fått vite at på tirsdag kommer den lille foreksempel..

Nei jeg håper det går bra med deg tross omstendighetene og du:?Hold oss oppdatert på hva som skjer. jeg krysser fingre for at det ikke er svangerskapsforgiftning...

Lykke til..

Klem fra meg

Auda, dette var mye.  Skjønner godt at du blir fortvilet - skal tenke på deg imorgen, og håper at alt er i orden.  Lykke til[:)] 

Tror nok det går bra med at samboeren din får være med på fødselen. Når man blir satt i gang så er det ikke det samme som at fødselen er pang i gang på  1 2 3. Det kan ta opp til 4 dager fra man starter til man virkelig kommer i fødsel.
Nå vet jeg ikke om du har født før men det pleier å ta lengere tid med førstegangsfødende. Samt at om det er lenge før termin så er ikke livmorhalsen moden så den må modnes med enten stikkpiller eller en ballong.

Men lykke til!

vil bare si masse lykke til imorgen!!
Tror din kjære komer på bedre tanker selv etterhvert jeg!! Tror neppe han vil gå slipp av fødselen!! Kommer nok til å innse at familien kommerfremfor jobben, før det er for sent!!
Vær sterk jente! dette går så bra så,,,,så langt som du er kommet, er nok knøttet klar til å møte verden!!
Masse lykke til!!!![:)]

For et par kontroller siden var blodtrykket mitt 150/100, Og det var spor av proteiner I Urinen....
Keg måtte komme tilbake etter ca 1 Uke, Og da var prøvene helt greie... [:D]

ORIGINAL: Dorothy_1

For et par kontroller siden var blodtrykket mitt 150/100, Og det var spor av proteiner I Urinen....
Keg måtte komme tilbake etter ca 1 Uke, Og da var prøvene helt greie... [:D]

Oj, det var jo høyt da. Mulig legen min er litt dramatisk pga stoffskiftesykdommen jeg har også da, men er veldig spent på hva de sier på Ullevål i morgen.
Holder dere oppdatert via sladrevenn om jeg ikke skulle komme hjem igjen i morgen. Men jeg krysser virkelig fingrene for at jeg kan gå ihvertfall et par uker til!
Takk for alle gode tanker!

Kan godt skjønne at du er trist og lei deg, og at du føler deg litt fortvilet nå.
Men det går jo som oftest bra.
Siden du skal inn til kontroll i morgen så rekker jo kjæresten din å komme hvis du blir satt igang slik at han får være med på fødselen.
Selvom jeg godt kan forstå at du har lyst til å ha ham med som støtte.
I mitt første svangerskap måtte jeg også inn på sykehuset for kontroll og samboeren måtte bli på jobb, men min mor ble med meg.
Heldig vis var det ikke noe alvorlig med oss så vi ble sendt hjem og fikk beskjed om å ta det rolig og slappe av.

hei..

vil berre ønske dej masse lykke til [:)]
kryssa fingrane før at alt gjenge bra [:)]

Lykke til i dag!
Håper virkelig det går bra.

Ja, da er jeg hjemme fra Ullevål. Heldigvis var alt mye bedre i dag. Blodtrykket var mye bedre og ingenting i urinen, så hva som skjedde i går vet jeg ikke... Jeg måtte ta CTG før jeg kom inn til legen og satt i en deilig lenestol og hørte på hjerteslagene til babyen i 20 min. Måtte trykke på en knapp hver gang jeg kjente bevegelse. Babyen var ikke så veldig aktiv mens jeg satt der enda jeg fikk saft å drikke og jordmor knadde magen min, den lille har hatt en litt mindre aktiv periode denne uken. Men hver gang h*n sparket kom det voldsomme lyder fra den maskinen-ganske morsomt.
Siden både bt og urinen var fin, ble det en kort tur inne hos legen og jeg fikk en rask ul-så ikke så mye men herlig å vite at alt er bra med babyen ihvertfall.
Så fikk jeg beskjed om å dra hjem og slappe av og de sa at de ikke ville se meg der på en stund enda..
Så da er det nok ikke min tur helt enda. Ble veldig lettet-var ikke helt klar for å skille meg med magen enda..
Så lykke til til dere som er neste ut-i morgen er det jo JULI!!

Back
Topp