Kanskje gravid på ny

MammaEva91

Glad i forumet
Jeg og sambo fikk en nydelig gutt i okotber[:D] Jeg hadde en vanskelig fødsel som endte med keisersnitt[:(] Jeg er nå kanskje gravid igjen og sambo er veldig glad for det for han vil ha to tette. men jeg har ikke lyst på det da jeg enda ikke er klar for en til for er redd for at det skal ende med keisersnitt igjen[:(] jeg vil helst vente noen år før vi prøver igjen er så redd for at jeg skal bli deprimert og en mor som ikke funker for vi har en liten gutt nå med kollikk. Har lyst til å ta abort, men samtidig er jeg imot det. vet ikke hva jeg skal gjøre eller åssen jeg skal si det til sambo at jeg vil ta abort for han er veldig imot abort. åssen skal jeg gå fram og fortelle at jeg ikke har lyst på en til nå med den gang? Er veldig redd for at forholde skal bli ødelagt vis jeg tar abort[:(] Noen råd?
Ble litt rotete men. Håper dere skjønner.
 
Du er veldig full av følelser etter fødselen enda.. Kan være de som snakker også.. Jeg personlig hadde ikke tatt abort, jeg hadde angret i ettertid.

Men det er bare du som kan bestemme hva som skjer med kroppen din. Sikker på at det vil gå fint til slutt, om du lar det nye barnet få komme. Selv om det er vanskelig å tenke på nå. Hva gjorde at det ble ks med første baby?

Klem[:)]
 
Skjønner det er en vanskelig sitausjon... Først og fremst ville jeg fått bekreftet eller avkreftet om du er gravid, og tatt resten etter det. Du kjenner deg selv best, og vet derfor hva du takler - både fysisk og psykisk. Og etter det ville jeg snakket med sambo om mine følelser rundt et nytt svangerskap like etter fødsel og mine tanker og følelser ift alt det innebærer.

Hvis du kjenner at dette blir helt feil og at du ikke trives med graviditeten i det hele tatt så vil det kanskje ikke være det rette for deg. Hvis du kjenner at dette kan gå bra og at dette skal dere få til bør du beholde. Jeg har ikke hørt om noen som har angret på et barn de har fått, men derimot flere som har angret på abort.

Med snuppa vår var vi begge veldig usikker på om vi skulle beholde eller ikke. Uplanlagt graviditet der vi begge er relativt unge og hadde kun vært sammen i ett år. Vi bestilte time til abort for å ha "muligheten" hvis det ble det vi bestemte oss for - men jeg ringte samme morgen og fortalte at vi ikke kom [:)][:)]

Hva sa de på sykehuset ang KS på førstemann - blir det det på nr to også, eller er det stor sjanse for vaginal fødsel? Skjønner det ikke frister å "hoppe i det" på nytt med en gang hvis en hadde en vanskelig fødsel. Jeg hadde det selv, men jeg derimot gleder meg til neste gang - for da skal jeg klare å føde selv (hadde katastrofekeisersnitt) [;)] Du er jo også veldig ung (hvis 91 står for årstallet ditt [8D]), og har mange år på deg enda på å få flere barn [:)]

Håper det ordner seg for dere, og at din samboer forstår din situasjon. Vet ikke om dere har brukt prevansjon fram til nå, men hvis testen er negativ eller at det blir abort vil jeg anbefale dette under samleie fram til dere er klare for nr.2 [;)]

Stor klem!
 
ORIGINAL: Lillesnille

Du er veldig full av følelser etter fødselen enda.. Kan være de som snakker også.. Jeg personlig hadde ikke tatt abort, jeg hadde angret i ettertid.

Men det er bare du som kan bestemme hva som skjer med kroppen din. Sikker på at det vil gå fint til slutt, om du lar det nye barnet få komme. Selv om det er vanskelig å tenke på nå. Hva gjorde at det ble ks med første baby?

Klem[:)]


Han begynte å stresse veldig også plutslig gikk hjerterytmen hans drastisk ned. Og når de fikk han ut hadde han navlestrengen 2 ganger rundt halsen.
 
Her er en side som kanskje kan hjelpe deg med å ta et valg dersom det blir aktuelt.
http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003&mid=2

Akkurat vært gjennom en runde med den usikkerheten selv. Fikk heldigvis negativ test og det er jeg jammen glad for... jeg vaklet veldig mellom å tenke at dette kan gå bra og til å tenke at dette her går aldri i verden! Jeg kan ikke få ett til barn så fort!

Jeg har hatt mye tankekaos i hodet den tiden fram til jeg fikk negativ test så jeg skal ikke sitte å si til deg at du ikke må tenke på dette her før du vet om du er gravid eller ikke. Men jeg vil anbefale deg å prøve å gjøre andre ting som får tankene dine til å være opptatt med det du driver med i stedet for å sitte å gruble på om du kan være gravid eller ikke og hva du skal gjøre osv. Det er ikke så lang tid til du kan ta test som gir deg et ordentlig svar. [;)] Vent på testen før du begynner å styre med å prate med samboeren om hva du vil hvis det er vanskelig å snakke med han om dette her.

Viktigste av alt er å tenke på at dette her ordner seg på ett eller annet vis uansett hva som måtte skje. Sender deg en god klem og lykke til. [:)]
 
ORIGINAL: MammaEva91

ORIGINAL: Lillesnille

Du er veldig full av følelser etter fødselen enda.. Kan være de som snakker også.. Jeg personlig hadde ikke tatt abort, jeg hadde angret i ettertid.

Men det er bare du som kan bestemme hva som skjer med kroppen din. Sikker på at det vil gå fint til slutt, om du lar det nye barnet få komme. Selv om det er vanskelig å tenke på nå. Hva gjorde at det ble ks med første baby?

Klem[:)]


Han begynte å stresse veldig også plutslig gikk hjerterytmen hans drastisk ned. Og når de fikk han ut hadde han navlestrengen 2 ganger rundt halsen.


Okei.. Det endte sånn med snuppa mi også, med navlesnorfremfall og 3 ganger rundt halsen... fødte vaginalt med gutten nå... det var stressende å gå gravid å hele tiden tro at dette ender i ks ... Håper du finner ut hva du vil [:)]
 
Back
Topp