Kanskje gravid 11 uker etter fødsel

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Jeg har en liten en som er 11 uker. Grunnet sykdom så ble 8 ukers kontrollen min avlyst og jeg har ikke fått prevensjon enda. Jeg har fått mensen tilbake da jeg ikke fullammer. Nå har jeg fått en kraftig uvi. Greia er at uvi er mitt første tegn på graviditet. Har vært gravid 3 ganger og er samme forløpet. I tillegg stod jeg opp kvalm idag. Det er for tidlig å teste seg så skal gå rundt med skuldrene langt oppi nakken i de neste ukene og er super stressa. Ville egentlig ikle ha flere barn. Har to. Men pappaen vil ha en til.

Jeg har en liten en som er 11 uker. Grunnet sykdom så ble 8 ukers kontrollen min avlyst og jeg har ikke fått prevensjon enda. Jeg har fått mensen tilbake da jeg ikke fullammer. Nå har jeg fått en kraftig uvi. Greia er at uvi er mitt første tegn på graviditet. Har vært gravid 3 ganger og er samme forløpet. I tillegg stod jeg opp kvalm idag. Det er for tidlig å teste seg så skal gå rundt med skuldrene langt oppi nakken i de neste ukene og er super stressa. Ville egentlig ikle ha flere barn. Har to. Men pappaen vil ha en til.
I og med at kvalme i svangerskapet kommer av hcg stigning, så burde du kunne få positiv på tidligtest i løpet av den neste uken i alle fall, om det er tilfelle at du er gravid.

Hvis du har fått symptomer er det ikke for tidlig å teste. ><
Mens kan være uregelmessig etter fødsel, så skal ikke sånn sett se bort i fra at man får eggløsning tidligere eller senere. :)

Uansett, hvis testen er negativ, ville jeg inntil videre anbefale annen prevensjon (kondom f.eks..) frem til du kommer deg til legen. Forøvrig kan man også i flere tilfeller få resept på p-piller på chat med leger på nett - om du ønsker dette; eller ordne det privat.

Jeg tok en test igår og slo ut negativt. Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme i alle mine tidligere svangerskap og da pleier kvalmen å begynne i uke 3. ca der jeg er nå hvis jeg er positiv. Føler meg så fæl som tenker på en abort når jeg ser de to barna mine. Men fysisk og psykisk så klarer jeg ikke en graviditet til.

Hvis du er så sikker på at du ikke klarer en graviditet/baby til og vurderer abort, så bør du bli mye flinkere å bruke kondom frem til du har fått prevensjon av legen. Som hun over skriver, så er det flere måter å ordne dette på.

unnskyld hvis jeg høres kvass ut, jeg ble bare litt provosert.

Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper for din del at du ikke er gravid :)

Hvis du er så sikker på at du ikke klarer en graviditet/baby til og vurderer abort, så bør du bli mye flinkere å bruke kondom frem til du har fått prevensjon av legen. Som hun over skriver, så er det flere måter å ordne dette på.

unnskyld hvis jeg høres kvass ut, jeg ble bare litt provosert.

Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper for din del at du ikke er gravid :)
Eh, høres kvass ut? Syns du er direkte ufin! Hun er bare ærlig og åpen med hva hun føler... Prevensjon var vel ikke akkurat det første jeg heller tenkte på etter fødsel når lille var så liten...

Skulle kanskje tenkt på det før? Finnes noe som heter kondom også :wacky:

Back
Topp