kanskje ett dumt spm men..

Stinoa

Gift med forumet
e det mulig å knekke noe på babyen om vi skubber i de? gjerne litt hardt?
for når min ligge helt oppi ribbeina og det e grisevondt bruker eg krefter på å skubbe han ned.. e dette farlig eller skadelig for ungen?

nei, de tåler ganske mye. Bare tenk på kreftene og presset på dem når de blir født og de tåler jo det.
De blir ikke så lett ødelagt som det ser ut som heldigvis[:D]

beina dems er heldigvis ikke harde, mer bruskaktige frem til de er ute, nettop pga den påkjenningen de skal igjennom på "utreisen". Noen ganger i sjeldne tilfeller kan de knekke en skulder ol under vaginalfødsel, men det er som regel veldig stor unge og gjerne en som sitter fast så legene må bli ekstra hardhendte[&:].. tvilder derfor på at du klarer og skade ham på noen måte[:)]

Enkelte ganger når jeg sloss med guttungen i magen som det rett og slett smeller inni der, høres jævlig ekkelt ut, men er ikke farlig heldigvis :) knaker litt i ledd og lignende [:D]

da kona til pappa var gravid med søsteren min så var de med i en alvorlig bilulykke. Og da fortalte legen at babyen ligger som i en airbag. Og at det går bra med babyen selv om de var i en så ille bilulykke som de var. Så da er jeg sikker på at det går bra med babyen din også.

Og synes ikke du kom med et dumt spørsmål. Siden du ikke visste det så måtte du jo bare spørre og vi er jo her for å kunne svare på spørsmålene til hverandre:-)

Okei, takk gud.. for det kan bli veldig hardt innimellom, for å få han ned[&:] haha!
Han skal gjennom litt når han skal ut ja.. huff, håper ikkje han knekker noe[&:] 

Men godt eg ikkje kan skade han[8D] for eg lurer på kor mye som ville vært knekt i han til no om eg kunne[&:]

Jeg har en 2.5 åring som ofte kan være hardhendt med magen. Jeg prøver jo selvsagt å unnga slike situasjoner, men ikke alle man kan avverge[;)].

Gjør som deg jeg også¨, når han kveiler seg som verst inni her og bruker ribbeina som treningsapparat for lårmusklene sine. Skur han tvert nedover og holder han der[:D] Ikke vært så redd for å ødelegge noe på han egentlig, de tåler mye, og ligger godt beskytta:)

ORIGINAL: Stinoa

Okei, takk gud.. for det kan bli veldig hardt innimellom, for å få han ned[&:] haha!
Han skal gjennom litt når han skal ut ja.. huff, håper ikkje han knekker noe[&:] 

Men godt eg ikkje kan skade han[8D] for eg lurer på kor mye som ville vært knekt i han til no om eg kunne[&:]

Jeg kjenner ei som knakk kravebeinet på vei ut[8D] Det er ikke værre enn å knekke et ribbein og siden beina er så myke så gjør det mindre vondt enn på en voksen. Hun har aldri hatt noe plager med skuldern i ettertid[:)]
Ikke at jeg håper barnet mitt skal knekke noe på vei ut, men om det skjer så er det ikke det verste som kunne skjedd...

Back
Topp