Kanskje er det bra

Lillemor.89

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
at vi ikke har energi til å være like mye tilstede med barn nr. 1 mens vi går gravid, slik at ikke sjokket blir for stort når babyen kommer?

Merker den dårlige samvittigheten kommer snikende hele tiden. Av og til godt når mannen trøster meg med vise ord:-)

høh? hva mener du ?
... at jeg ikke har like mye energi til å være med gutten vår nå som jeg går rundt uggen og fæl. Når babyen kommer har jeg heller ikke mulighet til å være tilstede 100% hele tiden :-) kanskje bare bra at han venner swg til at ikke mamma er "på" hele tiden slik han er nå...

åh sånn ja! :)

tror det er litt sånn, hvis man har muligheten så blir man mye mindre aktiv med barna under ett svangerskap. Å det skjønner jeg jo! Jeg har heldigvis barn som er veldig selvstendige. som ikke vil ha meg med i leken, og de leker veldig godt sammen. ;) så de leker sin egen lek, å hu eldsta sender jeg jo bare ut i hagan hvis hun vil være ute å. Og jeg vil nok helst sikkert slappe veldig mye mere av når gubben kommer hjem! men nå har jeg liksom ikke noe valg. det er bare jeg som er der for de nå! så jeg kan ikke bare slippe alt jeg har bare fordi jeg er trøtt å kvalm å spyr. for jeg har ikke noe valg.

Men klart, det skader jo ikke for barna å bli vant til at ; nå vil du ikke få mamma sin fulle oppmerksomhet til en hver tid! å barn har ikke vondt å se at mamma er sliten . mine fikk vite at grunnen til at mamma kaster opp hele tiden er fordi jeg har baby i magen. å da var det enda enklere for de å akseptere at jeg ikke er 100% på lenger.

* god bedring forresten * <3

Ser den. Synes det er fælt å sende hun i bhg om dagen ettersom jeg selv er hjemme. Men heldigvis vet jeg at hun storkoser seg der, så da er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, heller motsatt for å være sammen med meg er kjedelig.

Henter hun litt tidligere enn vanligvis da, også får hun være med å lage middag til pappaen kommer hjem. Hun elsker å lage mat

Kjenner til den dårlige samvittigheten, men jeg håper og tror at energien kommer litt mer tilbake i andre trimester.

Back
Topp